"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

بر هم خوردن تعادل خواب شبانه وسیله‌ی انواع وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل سبب افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض در انسان‌های عصر مدرن شده است.

 
گفتنی است؛ نور مصنوعی ناشی از این دستگاه‌ها سبب کاسته شدن از شدت فعالیت نورون‌های مغزی در افراد هنگامی که خواب هستند می‌شود و در نتیجه باعث عدم ترشح هورمون ملاتونین‌ که نقش اساسی در تنظیم خواب شبانه دارد می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های جدید که از لامپ های LED پرقدرت استفاده می‌کنند بیشترین تاثیر را در بر هم خوردن ریتم خواب شبانه دارند، زیرا آنها می توانند طول موج‌های آبی و سبز درست کنند که این طول موج‌هها برای چشم بسیار حساسیت‌زا است و میزان واکنش چشم به آن بالا است.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد خواب شبانه خود را مختل نکنند و این وسایل را در هنگام خواب از خود دور نگه دارند همینطور پزشکان به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده‌اند تا از نور آبی برای تاریکی فضای داخلی هواپیما استفاده نکنند و در عوض از نور قرمز و یا نارنجی که چشم حساسیت کمتری به آن دارد استفاده کنند.
 
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 20:16 ] [ احسان ]

همه میدونیم که فصل، فصل امتحانات و استرس می باشد. برای کاهش استرس شما مطالبی در این باره گذاشته و می گذارم.

تقریبا همه ما می دانیم نوع تغذیه روی سلامت روحی انسان ها موثر است و کشمکش های درونی می توانند الگوهای غذایی ما را تغییر دهند، اما تغذیه سالم می تواند موجب برطرف شدن استرس و اضطراب های درونی شود.

در ادامه 7 ماده خوراکی که اضطراب را کاهش می دهند، نام برده ایم:

شکلات تلخ

شیر کم چرب

جو دوسر

ماهی سالمون

گردو

تخمه آفتابگردان

اسفناج


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، روانشناسی، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 19:56 ] [ احسان ]


هرکسی که تا به حال دچار سنگ‌کلیه شده باشد، می‌داند که چقدر این مشکل دردناک است. در واقع، درد آن تقریباً شبیه به وضع‌حمل است. سنگ‌کلیه دردی دارد که شما را به زانو درمی‌آورد، تا حدی که حتی نمی‌توانید خود را به بیمارستان برسانید.

 

با اینکه برخی از مُسکن‌ها می‌توانند به طور موقت درد آن را التیام بخشند، اما فرد مبتلا به سنگ‌کلیه باید برای درمان دائمی، روزهایی را با نوشیدن مایعات و احتمالا جراحی سر کند.

 

ایجاد تغییر دائمی در رژیم‌غذایی و سبک زندگی لازم است و ممکن است مشکل تا پایان عمر فرد چندین مرتبه بازگشت کند.

 

پیشگیری بهترین راهکار برای مقابله با سنگ‌کلیه است، اما ژنتیک و جنسیت معمولاً نقش بسیار مهمی در ایجاد سنگ‌کلیه دارند.

 

نشانه‌ها و علائم مهم سنگ‌کلیه

 

1- درد آهسته و شبیه به دندان‌درد که از ناحیه کمر و لگن آغاز می‌شود. این می‌تواند اولین نشانه وجود مشکل در شما باشد. درد می‌تواند مداوم یا متناوب باشد و گاهی بیاید و برود. به‌ندرت پیش می‌آید که به طور کل از بین برود.

ممکن است تصور کنید که با مصرف داروی مسکن دردتان از بین می‌رود. ولی بعد از چند ساعت یا چند روز، شدت درد بیشتر شده و محل آن نیز مشخص‌تر می‌شود. برخی مبتلایان در ناحیه کلیه خود احساس فشار مشخصی می‌کنند، گویی ادرارشان می‌خواهد از مانعی بگذرد. با اینکه این درد قابل‌تحمل است، اما هیچوقت نباید آن را نادیده بگیرید.

 

2- تب، بی‌حوصلگی و درد. در کنار درد کمر، مبتلایان بسیاری دچار حس خستگی و بی‌حوصلگی می‌شوند. حتی ممکن است تب و لرز هم کنند. فرایند فکری شما کندتر شده و سطح انرژیتان شدیداً پایین می‌آید. ممکن است واقعاً تب داشته باشید یا نداشته باشید، اما دچار حالت‌ تهوعی می‌شوید که معمولا با سرماخوردگی و معده‌درد همراه است. راه رفتن برایتان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و این درد انجام کارهای روزمره را برایتان غیرممکن می‌سازد. برای بالا بردن دستانتان به بالای سر یا بلند شدن از حالت خمیده، مشکل خواهید داشت.

 

3- وجود خون در ادرار. در طول این مدت باید ادرارتان را بررسی کنید. ممکن است اثری از خون در ادرارتان بیابید، یا خود ادرار ممکن است رنگی غیرعادی پیدا کند.

اگر رنگ ادرارتان نارنجی پررنگ شده بود، احتمالاً آب بدنتان کم شده است. وجود خون در ادرار نشانه هشداردهنده ای است. تیره بودن رنگ ادرار همراه با درد تیز و شدید در ناحیه کلیه می‌تواند پرچم قرمزی برایتان باشد که به پزشک مراجعه کنید. در مورد علائم خفیف‌تر، باید به طور قابل‌ملاحظه‌ای مصرف آب خود را افزایش دهید. اگر این موجب کمتر شدن علائم خفیف نشد و هنوز ترشحات غیرعادی ادرار داشتید، به پزشک مراجعه کنید.

 

کلیه انسان

4- دردهای تیز و سوزن‌سوزن شدن در یک طرف کمر. اگر یک دفعه احساس درد شدیدی به شما دست داد، گویی که شکمتان را از داخل بریده و باز کرده باشند، احتمالاً دچار حمله سنگ‌کلیه شده‌اید. درد شما در این مقطع دو برابر می شود و نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارید. این دردناک‌ترین قسمت بیماری است و حتی از بیرون آمدن خود سنگ کلیه هم دردناک‌تر است. اگر در مطب پزشک یا اورژانس بیمارستان نشسته‌اید، بلافاصله تقاضای رفتن نزد پزشک را کنید.

بدون داروهای مسکن، دچار دردی شدید و مداوم از جانب کمرتان خواهی شد که به سمت شکمتان کشیده می‌شود. بسیاری از مبتلایان با قرار گرفتن در حالت‌های بسیار خاص احساس راحتی بیشتری می‌کنند و برای برخی نیز خوابیدن روی زمین یا نشستن روی صندلی کمی آرامش‌بخش است. اما وقتی داروی مسکن را دریافت کنید، علائم قابل‌تحمل‌تر خواهند شد.

 

راه های درمان سنگ کلیهدرادامه است


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 18:5 ] [ ]

همه ما تا بحث از سلامتی می شود سریع فوق تخصص می گیریم و اظهارات کارشناسانه خود را به همه می گوییم در حالی که شاید ذره از آن علمی نداشته باشیم. اگر واقعا به پزشکی علاقمند هستید، همچنین در کنار آن به سلامت خودتان هم اهمیت می دهید بهتر است با چند نشانه عجیب و متفاوت در مورد سلامت بدن آشنا شوید.

** راز انگشت ها

** دل گفته های پوست

** اسرار ابرو

** حرف های گوش

................................................................................................................................................................

جزییات در ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 13:38 ] [ احسان ]


برخی از خوراکی های با داشتن مواد مغذی خاص می توانند مغز شما ا حالت افسرده خارج کنند. پزشکان در این حالت میگویند مغز هک شده است و به سمت آنچه دوست دارید حرکت می کند.

قهوه

آجیل

سالاد سبزیجات

................................................................................................................................................................

جزئیات در ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:38 ] [ احسان ]

در فصل سرما به دلیل سردی هوا افراد چندان احساس تشنگی نمی‌کنند ولی نباید فراموش کرد که آب بدن همواره باید تامین شود.

آب میوه می‌تواند منبع خوبی برای تامین آب بدن به همراه ویتامین باشد گفت: همواره استفاده از آب میوه طبیعی را به جای آب میوه‌های صنعتی توصیه می‌کنیم چرا که آب میوه‌های صنعتی حاوی مقادیر زیادی شکر و نگهدارنده هستند که هر یک عوارض خاص خود را دارد.

در فصل سرما هویج، سیب و پرتقال بهترین منبع برای تهیه آب میوه طبیعی هستند چرا که هم در بازار موجودند و هم حاوی ویتامین‌های گروه A, B و C هستند که از بروز سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند.

سیب حاوی پکتین است که این ماده در روده‌ها ژلی درست می‌کند که سموم را دفع و فعالیت دستگاه گوارشی را فعال و همچنین میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کند.

 مطالعه‌های بسیاری درباره مصرف سیب و آب آن انجام شده که نشان می‌دهد وجود آنتی‌اکسیدانی به نام «کوئرستین» در سیب میزان کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته نیز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌شود.

 


  همچنین پرتقال بهترین منبع ویتامین C و اسیدفولیک است و مصرف آن به خانم‌های باردار برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع کم خونی بسیار توصیه می‌شود.

  همچنین افراد سالمند که معمولا با بیماری آرتروز دست به گریبانند می‌توانند با مصرف روزانه یک لیوان آب پرتقال تا حد زیادی از گسترش آن جلوگیری کنند.

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, ] [ 16:27 ] [ احسان ]

روانپزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که خوردن چند نوبت گوجه فرنگی در هفته، احتمال بروز علائم افسردگی را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.

 نتایج این مطالعه تایید می‌کند افرادی که در طول هفته دو تا شش نوبت گوجه فرنگی مصرف می‌کنند 46 درصد کمتر از اشخاصی که کمتر از یک نوبت در هفته گوجه فرنگی می‌خورند در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به گفته کارشناسان تغذیه و سلامت، ‌گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر برخی از بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که این میوه جالیزی را قرمز رنگ می‌کند و در عین حال در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و حملات قلبی تاثیر چشمگیر دارد.

گروهی از متخصصان چینی و ژاپنی به سرپرستی دکتر کایجون نیو از کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه طب تیانجین در چین در این مطالعات به بررسی تاثیر لیکوپن روی بهداشت روانی افراد پرداختند.

آنها تاثیر لیکوپن را در کاهش استرس ارزیابی کرده و به نتایج فوق دست یافتند.

آنها می‌گویند هنوز دقیقا مطمئن نیستند که تاثیر ضد افسردگی گوجه فرنگی به طور مستقیم با لیکوپن مرتبط باشد و انجام مطالعات بیشتر برای شناخت جزئیات این ارتباط ضروری است.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:گوجه,افسردگی,لیکویین, ] [ 17:9 ] [ احسان ]

مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، والدینی که فرزندان خود را تنبیه می کنند یا بر سرآنها فریاد می زنند، کودکان خود را با ریسک بالای ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی مواجه می‌سازند.

  پژوهشگران روانشناسی دانشگاه پلیموت تأثیر تنبیه بدنی و رفتارهای خشن والدین با کودکان و احتمال بروز بیماری های مختلف را مورد مطالعه قرار داده اند. آن ها در این مطالعات پی بردند که هرگونه تنبیه بدنی اعم از ضعیف یا شدید در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را افزایش دهد. 

  تحقیقات جدید نشان می دهد، والدین با فریاد زدن بر سر کودکان یا تنبیه کردن آنها، فرزندان خود را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهند.

 

 ایجاد استرس، اصلی ترین علت بروز مشکلات سلامتی در کودکان عنوان شده است؛ افزایش سطح استرس باعث تغییرات بیولوژیکی در کودک شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف در سال های آتی می کند.

 پروفسور «مایکل هایلند» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: استرس سال های نخست زندگی در اشکال آسیب های جسمی ناشی از تنبیه بدنی باعث تغییرات در دراز مدت و افزایش خطر ابتلای فرد به بیماری های مختلف در آینده می شود.


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:سرطان,بیماری قلبی, ] [ 17:37 ] [ احسان ]

 نتایج غیر منتظره و تکان دهنده از یک مطالعه جدید در مورد اثرات محرومیت از خواب ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، خواب کم در طول شب احتمال سکته مغزی را افزایش می دهد.

با تحقیق بر روی تعدادی شهروند آمریکایی محققان به این نتیجه رسیدند که نبود خواب کافی در طول شب خطر سکته مغزی را افزایش می دهد این گزارش در مورد افرادی بیان شده که در طول شب کمتر از 6 ساعت می خوابند.

براساس این گزارش، خواب کم، 4برابر خطر سکته مغزی را در افراد سالم با وزن استاندارد حتی بدون خطرات دیگر و احتمال سکته مغزی در گذشته را افزایش می دهد.

بر اساس این تحقیق در این مورد نقش تعیین کننده ای ندارد و کمبود خواب حتی در کودکان هم باعث بیماری می شود و بیماریهایی همچون التهاب معده و ... را نیز به همراه خواهد داشت.

منبع : باشگاه خبر نگاران جوان


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 آبان 1391برچسب:عوارض کم خوابی,سکته,سکته ی مغزی, ] [ 20:43 ] [ احسان ]

یادمان باشد که فقط پشه های ماده (زن) ما را نیش می زنند. حالا بررسی می کنیم که چرا جای نیش این حشرات موزی می خارد.                                                                               

وقتی پشه برای نوشیدن خون گرانبهای شما، نیشتان می زند، اول از بزاقش را به زیر پوستتان تزریق می کند تا به کمک آنزیم های آن خون را راحت تر بمکد. این مواد در بدن ما ایجاد حساسیت می کنند و باعث ترشح هیستامین می شوند. هیستامین باعث گشاد شدن رگ های اطراف محل گزش و نیز خارش آن محل می شود.به همین دلیل جای نیش پشه می خارد.هر چقدر جای گزش را بیش تر بخارانید بیشتر ملتهب می شود و می خارد، بنابراین بهتر است از این کار احتراز کنید و با آب و صابون آن را بشویید.


موضوعات مرتبط: حیوانات، پزشکی، ،
برچسب‌ها:

وقتی شما پیاز را پوست کنده و قاچ می‌کنید ، سلول‌های پیاز را پاره می‌کنید و آنزیم‌هایی که گازی به نام پروپانتیل سولفکسید تولید می‌کنند آزاد می‌شوند. وقتی گاز به چشمان شما می‌رسد ، اشک چشم‌هایتان جاری می‌شود و اسید سولفوریک بسیار رقیقی تولید می‌شود و چشم را می‌سوزاند. در این هنگام مغز به چشم پیغام می‌دهد که اشک بیشتری جاری شود و چشم‌ها قرمز و متورم شود. هرچه بیشتر پیاز خرد کنید ، گاز بیشتری تولید شده و بیشتر اشک می‌ریزید. واکنش شیمیایی پیاز مکانیسم دفاعی است که در برابر آسیب دیدن خود مقاومت می‌کند. قبل از اینکه پیاز را خرد کنید آن را داخل فریزر بگذارید تا از سوزش و اشک چشمانتان جلوگیری کند. دمای سرد روند آزاد شدن آنزیم‌ها را کند می‌کند. بنابراین در سوزش و اشک چشم‌هایتان تاخیر ایجاد می‌کند.

منبع : مجله ی دانستنیها


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:پیاز,اشک,سلول, ] [ 15:30 ] [ احسان ]

با مصرف مداوم و منظم گوجه‌فرنگی خود را در برابر ابتلا به سکته مغزی بیمه کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محققان با بررسی آزمایش خون ۱۰۳۱ مرد ۴۶ تا ۶۵ ساله در فنلاند و اندازه‌گیری میزان لیکوپن در خون آن‌ها در یک دوره ۱۲ ساله دریافتند افرادی که در وعده‌های غذایی خود، از گوجه‌فرنگی و سایر مواد غذایی حاوی آن بیشتر استفاده می‌کنند با داشتن بالا‌ترین میزان لیکوپن در خون در مقایسه با افرادی که خون آن‌ها دارای کمترین مقدار لیکوپن است تا ۵۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سکته مغزی قرار می‌گیرند.

براساس این گزارش محققان با مشاهده داده‌های گروه مورد مطالعه از مصرف گوجه‌فرنگی و بررسی وقوع سکته‌های مغزی تنها به دلیل لخته شدن خون همچنین افرودند کسانی که خون آن‌ها حاوی بالا‌ترین سطوح لیکوپن بوده است در مقایسه با افراد با پایین‌ترین سطوح لیکوپن در خون تا ۵۹ درصد کمتر در معرض سکته مغزی قرار گرفته بودند.

این مطالعه همچنین با ارزیابی میزان آنتی‌اکسیدان‌های دیگر شامل آلفاکاروتن، بتاکاروتن، آلفاتوکوفرول و رتینول در خون افراد افزود که هیچ ارتباطی بین سطح آن‌ها در خون و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی مشاهده نشده است.

به گفته محققان با توجه به گزارشات قبلی، رعایت یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات با کاهش خطر وقوع سکته مغزی همراه است و خوردن بیش از ۵ بار میوه و سبزی در طول روز می‌تواند تعداد وقوع سکته‌های مغزی در سراسر جهان را به طور عمده‌ای کاهش دهد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:گوجه,سکته مغزی,لیکوین, ] [ 14:30 ] [ احسان ]

1- بتاکاروتن

 2- هضم

 3- عناصر قلیایی

 4- پتاسیم

 5- سلامت دندان

6- زخم‌ها

7- فیتونوترینت‌ها

8- کاروتنوئیدها :

9- فیبر .

10- چشم، مو، ناخن و... 

........................................................................................................................................................

برای جزییات بیش تر به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:هویج,10 دلیل,, ] [ 15:26 ] [ احسان ]

مسئول انجمن علمی تغذیه با شیر مادر با اشاره به اینکه پفک و نوشابه های گازدار فقط کالری زا بوده و باعث افزایش وزن کودک می شود، گفت: این مواد به دلیل نداشتن پروتئین در کوتاهی قد کودکان هم تأثیر دارد.

 فرید ایمان زاده با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب کودکان با مواد غذایی سالم اظهار داشت: تمام غذاهایی که خوردنی هستند ولی ارزش غذایی ندارند مانند پفک و نوشابه های گازدار فقط کالری زا بوده و از پروتئین مناسبی برخوردار نیستند که می توانند در رشد کودکان تأثیر منفی بگذارند.

او افزود: همچنین به دلیل وجود مواد افزودنی زیاد در این مواد از جمله پفک و نوشابه گازدار باعث افزایش آلرژی در کودکان می شود به دلیل تغییرات در روده ها نیز باعث عدم جذب مواد در بدن کودک می شود.

 مسئول انجمن علمی تغذیه با شیر مادر خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه این نوع مواد پروتئین کافی ندارند و فقط کالری زا هستند در نتیجه وزن کودک افزایش می یابد ولی به دلیل نداشتن پروتئین قد کودک رشد مناسبی پیدا نمی کند.

منبع : www.aftabir.com


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:پفک,نوشابه,کوتاهی قد, ] [ 16:29 ] [ احسان ]

  به گزارش ‘مدیکال فیزیکس’(فیزیک پزشکی)، سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که مبتلایان به آن بر این باورند که درد ناشی از آن بدترین درد شناخته شده است.
مهمترین دلیل بروز سنگ کلیه تجمع بیش از اندازه و طولانی مدت ادرار است چراکه مواد معدنی موجود در ادارار مانند کلسیم پس از تمرکز طولانی‌مدت به بلورهای متراکم تبدیل می‌شوند.
یکی دیگر از مهمترین عوامل بروز سنگ کلیه عدم نوشیدن آب کافی و مصرف بیش از اندازه نمک طعام است.
اما یکی از عواملی که به تازگی شناخته شده است و خطر ابتلاء به سنگ کلیه را تا ۶۵ درصد افزایش می‌دهد وجود یک ژن به نام claudin-14 است.
تحقیقات اخیر نشان می دهد که چگونه تغییر فعالیت ژن میزان توسعه سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.
زمانیکه این ژن تحریک نشده است و در حالت غیر فعال قرار دارد کلیه فرآیند تصفیه کردن ‘فیلترینگ ‘ را به‌راحتی انجام می‌دهد.
مواد معدنی موجود در خون مانند کلسیم و منیزیم از کلیه‌ها عبور کرده و دوباره توسط خون جذب می‌شوند.
زمانی که افراد رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد نمک و کلسیم مصرف کنند و میزان آب نوشیدنی آنها کافی نباشد مولکول‌های RNA که از خانواده DNA هستند ژن claudin-14 را آزاد می‌گذارند و این ژن فعال می‌شوند.
همانطور که گفته شد در صورت غیر فعال بودن این ژن کلیه قادر به تصفیه املاح است. ژن فعال‌شده از ورود مجدد کلسیم به خون جلوگیری می‌کند.
حالا فرض کنید که کلسیم راهی برای بازگشت به خون نداشته باشد! در این صورت کاملاً واضح است که کلسیم وارد ادرار می‌شود و منجر به تولید سنگ کلیه یا سنگ مثانه می‌شود.
این داستان زمانی جد‌ی‌تر می شود که سنگ بزرگتر به سنگ‌های کوچکتر شکسته شود و در حالب و مجاری ادرای گیر افتد.
در این حالت میزان درد به‌اندازه‌ای است که اغلب بیمار از هوش می‌رود. ممکن است دفع کامل سنگ روزها به طول انجامد و کماکان بیمار را رنج دهد.
مدیر این پروژه تحقیقاتی می‌گوید : به احتمال زیاد ژن های گوناگونی در بروز سنگ کلیه دخیل هستند که هنوز شناخته نشده‌اند.
شناخت این ژن گام موثری در بررسی و پیدایش روش‌های درمان سنگ کلیه به همراه خواهد داشت چراکه کافی است راهی برای غیر فعال نگه‌داشتن این ژن کشف شود.
پزشکان بر این باورند که شیوه زندگی و تغذیه نیز تاثیر بسزایی در کنترل سنگ کلیه دارد.
دانشمندان در تلاشند آزمایشی ترتیب دهند که از طریق ادارار میزان پروتئین claudin-14 در بدن فرد مشخص شود تا امکان بروز سنگ کلیه قابل کنترل باشد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 23 شهريور 1391برچسب:کلیه,سنگ کلیه,آب,ادرار,مدیکال,claudin-14, ] [ 12:58 ] [ احسان ]

برای پیشگیری از سنگ کلیه آب پرتقال بنوشید :

 نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مرکبات در پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می گویند بسیاری از مردم تصور می کنند آب تمامی مرکبات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. در حالی که همه مرکبات چنین تاثیری ندارند. دکتر کلاریتا آدوینا نویسنده این تحقیق، می گوید برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه باید تغییراتی در تغذیه و شیوه زندگی بیمار داده شود و سیترات پتاسیم افزوده شود. این ماده میزان تشکیل سنگ جدید را در کلیه بیماران کاهش می دهد. آب پرتقال نقش مهمی در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه دارد و در بیمارانی که بدن آنها تحمل سیترات پتاسیم را ندارد مفید است.

انواع مرکبات به علت دارا بودن «سیترات» از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کرده و خط ر تشکیل سنگ را کاهش می دهند. طعم ترش مرکبات به خاطر وجود سیترات در آنهاست. ولی محققان آب پرتقال و لیمو را مقایسه کردند و دریافتند آب پرتقال تاثیر بیشتری در کاهش خطر تشکیل سنگ جدید در کلیه دارد.
منبع : www.simorgh.ir

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 21 شهريور 1391برچسب:آب پرتقال,پرتقال,سیترات,پتاسیم,سیترات پتاسیم,سنگ کلیه,, ] [ 13:7 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 3665
بازدید کل : 486733
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .