"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

برای دانلود کلید آزمون تیزهوشان ورودی پایه ی اول دبیرستان دوره ی دو بر  روی تصوریر کلیک کنید.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:تیزهوشان,کلید,پاسخنامه, ] [ 17:19 ] [ احسان ]

چاقی بسیار زیاد و یا کمبود وزن هر دو از جمله مواردی هستند که نمی توان به آن ها به عنوان شرایط سالم نگاه کرد. 

افرادی که کبود وزن دارند ضعیف تر هستند و  ممکن است به بیماری های مختلفی دچار شوند در حالی که با کمی غذا خوردن می توانند به وزن دلخواهشان برسند. در این مطلب بهترین موادی که برای چاق شدن می توانید مصرف کنید را معرفی می کنیم.


** گردو
** شیر پرچرب

** نارگیل
** موز
** دانه های مغذی
** بادام
** روغن زیتون
** سیب زمینی
** لوبیا
** موجودات دریایی

 

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:چاقی, ] [ 15:28 ] [ احسان ]

برای دانلود پاسخنامه ی کلیدی آزمون ورودی پایه ی هفتم مدارس تیز هوشان بر روی تصویر کلیک کرده و بعد 20 ثانیه صبر کنید و در انتها بر روی فایل آماده دانلود است. اینجا را کلیک کنید. کلیک کنید.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 13:23 ] [ احسان ]
کارشناسان به افرادی که می‌خواهند در فصل بهار بدن خود را از مواد شیمیایی آلوده پاکسازی نمایند توصیه می‌کنند از نوبرانه‌های بهاره به این منظور استفاده نمایند.
 
گفتنی است، از جمله مواد غذایی مفید که می تواند نقش سم زدایی برای بدن داشته باشد می توان سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم پیچ و کرفس به همراه انواع توت‌ها را نام برد.
 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در ساختار این سبزیجات مولکول‌های خاصی وجود دارد که  می تواند مواد سمی موجود در کبد را از بین ببرد.

 
همچنین این سبزی‌ها دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌های کمکی برای بدن است  که با رادیکال‌های آزاد که مسئول ایجاد بیماری در بدن هستند می تواند 
مقابله نماید.

 
پژوهشگران مصرف دیگر مواد غذایی مانند چای سبز و همینطور آب را برای زدون سموم از کبد بسیار موثر می‌دانند.
مصرف چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان در ترکبی آن می‌تواند سبب از بین بردن رادیکال‌های آزاد شود مصرف چای سبز همچنین می‌توانند سبب بهبود حافظه و کاهش چربی‌های دور شکم گردد.

 منبع : YJC


موضوعات مرتبط: میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:سبزی,خون,کبد,احسان کلاته, ] [ 18:31 ] [ احسان ]
سکنجبین از عسل و سرکه ساخته می‌شود که مصرف آن نفوذ غذا به سلول‌های بدن از جمله سلول‌های کبد را افزایش می‌دهد. 
 
 مصرف آب برای افراد گرم مزاج و کسانی که معده گرمی دارند مانند کودکان مفید است ولی کسانی که سرد مزاج هستند مصرف آب همراه با غذا موجب افزایش سردی معده آنها می‌شود. 
 
کارشناسان تغذيه مي‌گويند مصرف زیاد آب همراه با غذا موجب افزایش سردی معده می‌شود و اگر این اصول رعایت نشود سبب آسيب به معده مي‌شود. 

 

  
به گفته‌ي کارشناسان تغذيه مصرف آب همراه با غذا موجب اختلال در هضم غذا می‌شود همچنین باید 2 ساعت قبل از غذا آب مصرف کرد تا در هضم غذا اختلالی ایجاد نشود. 
 
شربت سکنجبین یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در "طب سنتی" است که دافع صفراست و صفرای اضافی بدن را خارج می کند سکنجبین از عسل و سرکه ساخته می‌شود که نفوذ غذا را به سلول‌های بدن افزایش می‌دهد.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:سکنجبین,خواص درمانی, ] [ 20:0 ] [ احسان ]

زردچوبه جزء ادویه‌های معروفی است که بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند و سلول‌های سرطانی را در بدن متوقف می‌کند.

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند استفاده کردن این ادویه پر خاصیت در مغز باعث بهبود و افزایش عملکرد مغز می‌شود و قدرت یادگیری ذهن را برای مسائل درسی و ریاضی در کودکان افزایش می‌دهد.
 
گفتنی است، آلزایمر و فراموشی از دیگر مشکلات شایع مغزی است که در سالمندان بیشتر است، از این رو با اضافه کردن مقدار زیادی از این ادویه در هر وعده غذایی سالمندان می‌توان روند پیری را کاهش داد و آلزایمر و فراموشی را به تاثیر انداخت.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند زردچوبه باعث "افزایش جریان خون" در مغز می‌شود و از قدیم به علت خاصیت‌های دارویی زیادی که دارد از آن برای کاهش درد مفاصل و درد‌های استخوانی نیز استفاده می‌کردند.

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:زردچوبه,احسان کلاته, مغز, ] [ 18:53 ] [ احسان ]

۱) اگر همه ی چشمک زدن های عمرتان را جمع کنید و همه ی آنها را یکجا به کاربرید ۱٫۲ سال تاریکی مطلق خواهید دید.

۲) با کربن موجود در بدن انسان می توان حدود ۹۰۰۰ نوک مداد درست کرد.

۳) دست خط بد دکترها سالیانه باعث مرگ ۷۰۰۰ نفر در جهان می شود.

۴) انسان تنها پریماتی است که در کف دستانش رنگدانه ندارد.

۵) از سی سالگی انسان شروع به کوچک تر شدن می کند.

۶) وزن اسکلت انسان بالغ سیزده تا پانزده کیلوگرم است.

۷) یک اینج مربع از پوست دارای ۶۲۵ غده ی عرق است.

۸) کلیه هایمان روزانه ۷۰۰ لیتر خون را تصفیه می کنند.

۹) یک انسان به طور میانگین دو سال پای تلفن است.

۱۰) وزن مخچه ی انسان ۱۵۰ گرم میباشد.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 14:12 ] [ احسان ]

اولین پست در سال 1393 :

اگر شما هنوز 20 سالتان نشده، یا اینکه فرندی دارید که در سنین نوجوانی است، این مطلب بدردتان می‌خورد. اگر در خانواده‌ای زاده شده‌اید که همه‌ی اعضای آن قدی کوتاه یا متوسط دارند، و شما دوست دارید قدتان از میانگین بقیه‌ی فامیل بلندتر باشد، پس ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید. ورزش هایی که قد شما را بلند تر می‌کنند

طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه حل برای بلند تر کردن قد، این است که به سراغ ورزش‌هایی بروید که به بلند کردن قد شهرت دارند. در ادامه با برخی از این ورزش‌ها آشنا خواهید شد.

شنا

به غیر مزایای دیگر شنا که همه‌ی ما به آن آگاه هستیم، شنا کردن به بلند شدن قد هم کمک می‌کند! شنایی که اختصاصا مد نظر ماست، شنای پروانه است. چرا که بیشترین کشش را در بدن ایجاد می‌کند. پس اگر فقط با انواع عمومی شنا آشنا هستید، بهتر است شنای پروانه را نیز یاد بگیرید!

تمرینات کششی

تمرینات کششی نه تنها برای سلامتی شما مفیدند، بلکه برای بدست آوردن استیل بدنی خوب و البته بلند تر شدن قدتان هم خوب است. نه تنها وقتی تمرینات کششی انجام می دهید قدتان بلندتر خواهد شد، بلکه عضلات بدنتان نیز سفت و در هم تنیده خواهد شد.

ضربات پا

بله! شما می‌توانید با ضربات پا، قدتان را بلند تر کنید! شاید بخواهید کیک بوکس تمرین کنید، شاید هم ترجیح دهید فقط با پاهایتان لگد بزنید. وضعیتی که رانتان هنگام لگد زدن پیدا می‌کند، با توجه به کششی که در عضلات ران و استخوان پاهایتان ایجاد می‌شود، قدتان می‌تواند چند سانتی‌متری بلند تر شود.

دوچرخه سواری

این ورزش هم بدلیل اینکه به ترشح هورمون‌های رشد به داخل خون کمک می‌کند، می تواند در بلند تر شدن قد شما موثر باشد! در واقع این هورمون‌ها هستند که عامل اصلی رشد و تکثیر سلولی به حساب می‌آیند. مشابه موارد قبلی، دوچرخه سواری باعث خواهد شد تا عضلات و استخوان های شما کشیده تر شوند، مخصوصا عضلات و استخوان های پاهایتان.

بسیار خب، اگر هنوز استخان‌هایتان نرمی دارند، به این معنی که اگر حداکثر در اوایل 20 سالگی خود هستید، فعالیت‌هایی که گفته شد می‌توانند استیل بدنی و قدتان را بهبود ببخشند. علاوه بر آن، تناسب اندام و سلامتی جسمی برتری نیز بدست خواهید آورد. به فکر باشید.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1393برچسب:ورزش,شنا,قد,دوچرخه, ] [ 13:53 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 827
بازدید ماه : 1105
بازدید کل : 483003
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .