"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

  تابش امواج الکترو مغناطیسی ریز موج مایکروو برای  پوست بدن عوارضی ندارد  اما میلیون ها سلول  را در بدن  درگیر می کند و درجه حرارت بدن را بالا می برد.
  بررسی ها نشان می دهند، مایکروویو حتی مواد مغذی و ریز مغذی موجود در غذاها را از بین می برد زیرا ویتامین ها و املاح موجود در مواد غذایی به محض گرم شدن و تماس با امواج الکترو مغناطیسی از بین  می روند و نابود خواهند شد.
  اگر غذایی که می خورید به بهترین نحو و بالاترین میزان ممکن  انرژی بدن شما را بالا نمی برند و تامین نمی کند به خاطر آن است که امواج الکترو مغناطیسی به بافت غذا نفوذ کرده اند و مواد مغدی درون آن را نابود کرده اند.
  قرار گرفتن روبروی مایکروویو باعث  می شود  اندام های داخلی حرارت و دمای زیاد درون محفظه های کامپیوتر را به خود جذب کنند و این امواج مخرب  باعث تغییر اندام های داخلی بدن شما شوند و آن را کوچکتر از حد طبیعی خودشان بکنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 30 شهريور 1392برچسب:ماکروویو,پوست,اندام داخلی, ] [ 22:41 ] [ احسان ]

براساس جدید‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته بر روی افرادی که استعامل سیگار را ترک کرده‌اند نتایج مثبت زیر بدست آ‌مده است از جمله این افراد دیگر کمتر مبتلا به سردرد و افسردگی می‌شدند زیرا اثر نیکوتین از بدن آنها از بین می‌رود. 
این افراد پس از ترک سیگار کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان قرار می‌گیرند و درصد ابتلا به سرطان زبان در آنها کاهش می‌یابد. 
بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دهان‌‌ها نیز رنگ طبیعی خود را تا حد زیادی به دست می‌آورد و جرم‌های دندان کمتر می‌شوند پوست این افراد رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و دیگر زرد و کدر نخواهد بود، همین‌طور چروک شدن پوست نیز رشد کندتری پیدا می‌‌کند. 
قطع مصرف سیگار باعث کاهش سرعت ریزش مو با الگوی مردانه می‌شود و حتی باعث رشد مو در نواحی از سر که دچار طاسی شده‌ نیز می‌گردد. 
قطع مصرف سیگار باعث افزایش قدرت باروری بویژه در بانوان می‌شود. 
همین‌طور افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند به دلیل بازگشت توانایی پرزهای چشایی موجود در زبان‌شان قدرت چشیدن و لذت بردن از طعم‌های مختلف غذاها را پیدا می‌‌کنند. 
در نهایت قطع سیگار باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای فرد می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سیگار, ] [ 15:3 ] [ احسان ]

عده ای از والدین حتی از پیش فعالی کودکان خود خبر ندارند و شیطنت و آزار و اذیت آن ها را به حساب دوره سنی آن ها می گذارند اما این باور غلطی است و والدین حتما باید کودکان خود را از همان سنین پایین نزد مشاور و یا راهنمای خانوادگی ببرند.
دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 50000 کودک و نوجوان دریافتند کودکان پیش فعالی که در دوره کودکی درمان نشده اند در بزرگسالی رفتارهای بسیار ناهنجار انجام داده اند و دردسر های بزرگی را نیز برای خانواده های خود به وجود آورده اند.
گفتنی است میزان خودکشی در میان افرادی که در دوره کودکی خود پیش فعال بوده اند تا 25 درصد نیز بیشتر است از این رو والدین امروزه باید توجه زیادی به رفتارهای فرزندان خود داشته باشند.
آگاهی والدین نسبت به عوارض بیش فعالی می تواند در افزایش تمایل آن ها به مراجعه به روان پزشک و درمان سریع این اختلال بینجامد.


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, ] [ 11:2 ] [ احسان ]

سس مایونز به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد موجب آسیب رساندن به بدن به ویژه آسیب به سلول های مغزی می شود.
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند،سس مایونز چون هنگام تولید در درجه حرارت زیادی قرار می گیرد از این رو بسیار آسیب پذیر  شده و چربی های آن مستقیما در دیواره های قلبی عروقی قلب و مغز رسوب می کنند و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند.
گفتنی است در تهییه سس مایونز ماده ای به نام پراکسید استفاده می شود که این ماده در کاهش قدرت یادگیری و فراموشی تاثیر بسزایی دارد و در سالمندان نیز موجب بروزآلزایمر می شود.
پزشکان توصیه می کنند مصرف یک قاشق کوچک سس مایونز در روز آسیب زیادی به بدن وارد نمی کند اما مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.


موضوعات مرتبط: پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سکته مغزی,سکته قلبی,آلزایمر,سس مایونز, ] [ 9:57 ] [ احسان ]

محققان آمریکایی در جدیدترین یافته های خود نشان دادند مصرف فلفل برای کسانی که تحمل غذاهای تند را ندارند سبب بروز آسیب های گوارشی مثل زخم معده و مشکلات کبدی خواهد شد.به خوردن غذاهای تند با داشتن روحیه ماجراجویانه رابطه مستقیم دارد و افرادی که به غذاهای تند علاقه زیادی از هودشان نشان می دهند از بالا رفتن ادرنالین در خون خود لذت می برند. 
بررسی ها نشان می دهند بالا رفتن ادرنالین در خون باعث کارهای هیجان انگیز و پرخطر می شود و ذائقه علاقه به غذاهای تند برای همیشه باقی نمی ماند و ممکن است بعد از مدتی دیگر علاقه به خوردن غذاهای تند نداشته باشید.
گفتنی است مصرف غذاهای تند برای افرادی که تحمل خوردن آن را دارند و احساس سوزش در دهان خود ندارند مشکلی ایجاد نمی کند اما افرادی که به فلفل و غذاهای تند حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری این چاشنی را در غذاهای خود استفاده کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:فلفل,ماجراجو, ] [ 9:52 ] [ احسان ]

شاید به عقل کسی حتی خطور نکند که یک گوشی تلفن همراه از یک یخچال پر مصرف تر باشد . در این مطلب ما به شما علت این مصرف زیاد آیفون‌ها را می‌گوییم . همچنین مطالبی را در خصوص هدفون‌هایی که از زباله ساخته شده اند . 

یک یخچال نو با اندازه متوسط سالانه ۳۲۲ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند، در حالی که آی‌فون سالانه ۳۶۱ کیلووات ساعت انرژی می‌سوزاند. انرژی مصرف شده برای آی‌فون برای شارژ باطری مصرف نمی‌شود، بلکه برای تامین انرژی دیتا سنترهای مسوول ارتباطات وایرلس و جریان اطلاعاتی که به دستگاه حیات می‌دهد مصرف می‌شود. این مساله در یک مقاله با عنوان «ابر با زغال آغاز می‌شود: داده بزرگ، شبکه‌های بزرگ، زیر ساخت بزرگ و انرژی بزرگ» توسط گروه مشورتی سرمایه‌گذاری فناوری «گروه دیجیتال پاور» مورد تاکید قرار گرفته است.

سیستم‌های ارتباطات جهان ۱۵۰۰ تراوات ساعت انرژی مصرف می‌کند که این میزان ۱۰ درصد انرژی جهانی و معادل مصرف انرژی ژاپن و آلمان باهم است. این مصرف مساوی مصرف کلی جهانی برق در سال ۱۹۸۵ است. یک تراوات ساعت انرژی کافی برای ۹۰ هزار خانه طی یک سال کامل است.
وقتی که دستگاه‌ها بیشتر هوشمند می‌شوند و تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت افزایش می‌یابد ترافیک هر ساعت اینترنت بیشتر می‌شود و انتظار می‌رود از ترافیک سالانه در سال ۲۰۰۰ نیز فراتر رود. تامین انرژی ستون فقرات ارتباطات جهانی نیازمند انرژی بسیاری است و بیش از آن برای تامین همین انرژی در آینده مورد نیاز است. براساس تخمین‌های صورت گرفته توسط این مقاله تا سال ۲۰۳۵، تغذیه رایانش ابری تنها اندکی کمتر از انرژی لازم برای روشن کردن چراغ‌های برق خواهد بود .
منبع : دنیای ایده

موضوعات مرتبط: فناوری، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:آیفون,یخچال,مصرف, ] [ 1:53 ] [ احسان ]

آب یخ و آاب سرد چربی های دور کبد را از بین نمی برد سبب انباشته شدن ان ها به دور دیواره کبدی می شود و سنگ ریزه های بسیار ریزی را به دور کبد به وجود می آورد.

بررسی ها نشان می دهند،اگر عادت دارید که هنگام گرما آب یخ بنوشید هرچه زودتر این عادت نادرست خود را ترک کنید زیرا آب یخ سبب پیر و فرسوده شدن اندام های داخلی بدن به ویژه کبد و معده و دستگاه گوارش خواهد شد.

هنگامی که آب یخ و سرد وارد بدن می شود دستگاه گوارش سرد خواهد شد از این رو کمتر ماده برای هضم مواد غذایی ترشح می کند از این رو چربی غذاها جذب بدن می شوند و دچار چاقی و افرایش وزن خواهیم شد.

پزشکان توصیه می کنند برای برطرف کردن تشنگی حتما آاب با درجه حرارت ملایم و نیمه سرد مصرف کنیم تا سلامت دستگاه و اندام های داخلی بدنمان آسیب نبینند.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:آب,یخ,مضر, ] [ 1:47 ] [ احسان ]

محققان موفق به ساخت اسپری کافئین شدند که با انتشار بصورت مستقیم روی پوست بدن، نیاز روزانه بدن به کافئین را تأمین می‌کند.

این مایع بدون رنگ و عطر خاص پس از اسپری شدن روی گردن، بتدریج از طریق پوست وارد سیستم بدن شده و کافئین مورد نیاز فرد را تأمین می‌کند.

برای یک دوز کافئین، دو بار اسپری روی پوست کفایت می کند و حداکثر میزان مصرف روزانه از این اسپری 24 بار اعلام شده است.

اسپری کافئین برای افراد زیر 18 سال توصیه نشده است اما برای خرید آن نیازی به ارائه نسخه وجود ندارد.

کافئین موجود در این اسپری نیاز افراد شبکار، کارگران در شیفت‌های طولانی و رانندگی در مسافت‌های طولانی را تأمین می‌کند و فرد نیازی به نوشیدن فنجان‌های متعدد قهوه یا چای برای بیدار ماندن ندارد.

«بن یو» دانشجوی سابق زیست شناسی مولکولی دانشگاه هاروارد با همکاری «دون سونی» و مشاوره دکتر «چونگ شی یو» از محققان دانشگاه راتگرز، اسپری کافئین را تولید کرده و با جذب سرمایه مورد نیاز، این محصول را به تولید تجاری رسانده اند.

اسپری کافئین Sprayable Energy از ماه نوامبر با قیمت 15 دلار به بازار عرضه می شود، اما هنوز مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)‌ را دریافت نکرده است.

منبع : ایسنا


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:اسپری,قهوه,کافئین, ] [ 21:1 ] [ احسان ]


مطالعات دانشمندان نشان مي دهد، ميزان اشتها و زائقه غذايي طرفداران فوتبال متناسب با برد و باخت تيم محبوبشان متفاوت است.

بررسي ها نشان مي دهند، در واقع افراد هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي برد رژيم غذايي سالم خود را حفظ مي كنند بيشتر به سراغ سالاد و غذاهاي كم كالري مي روند و 10 درصد كم تر غذا مي خورند. 
گفتني است هنگامي كه تيم مورد علاقه آن ها مي بازد دست به پرخوري مي زنند و 16 درصد بيشتر از شرايط عادي غذا مي خورند و اين موضوع به تدريج باعث بروز انواع مشكلات و بيماري هاي قلبي و عروقي در طرفداران فوتبال مي شود، بنابراين اگر نمي توانيد جلوي اشتهايتان را بگيرد، سعي كنيد فوتبال نبينيد.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:تیم,استقلال,پرسپولیس,غذا,خوراک,پرخور, ] [ 20:54 ] [ احسان ]

استفاده از اسپری های خوشبوکننده باعث ایجاد سردرد، سرگیجه، تهوع و بیماری های قلبی می شود. 
بررسی ها نشان می دهند، اسپرهای بدن بعد از مدت زمانی عرق بدن را تشدید می کنند و باعث می شوند بدن زود به زود عرق کند. 
گفتنی است هنگامی که از اسپری های بدن استفاده می کنید هزاران ماده و گاز سمي را با دهان استنشاق می کنید که ضرر آن ها به اندازه سیگار و هوای آلوده برای بدن است.  
از این رو با دوش گرفتن و حمام رفتن منظم می توانید بدن خود را همیشه تمیز نگه دارید.Biology - Block B: Aerosol Spray by Sammy Bozza


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:, ] [ 13:41 ] [ احسان ]

سيگار كشيدن ظاهر را تيره نشان مي دهد و چين و چروك هاي عميقي را در پوست ايجاد مي كند. 

بررسي ها نشان مي دهند سيگار كشيدن به بافت و سلول هاي پوست و مو آسيب هاي جدي وارد مي كند و فوليكول هاي پوست را از بين مي برد. 

گفتني است، بر اساس تحقيقي كه انجام شده است، سيگار كشيدن باعث شل شدن پوست نيز خواهد شد و حالت چشم ها و اعضاي صورت را به كلي تغيير مي دهد. 
تحقيقات همچنين نشان مي دهند، افراد سيگاري 50 درصد بيشتر از ساير ديگران به سرطان پوست مبتلا مي شوند. 

دانشمندان همچنين با انجام آزمايشاتي روي هزار داوطلب مرد دريافتند مرداني كه سيگار و دخانيات مصرف مي كنند ظاهري نامرتب و زشت دارند و كمتر به ظاهر خود اهميت مي دهند.


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 19:35 ] [ احسان ]
پزشکان در جديدترين تحقيقات خود پي برده‌اند که نوشتن متن و به نوعي خاطرات در خصوص روند بهبودي بيماري‌ها به ويژه مشکلات پوستي مي‌تواند اثر بسيار موثر و مفيدي در درمان ضايعات و بيماري‌ها داشته باشد.

گفتني است نوشتن سير بهبود و همينطور ثبت علائم بيماري‌ به صورت روزانه کمک بزرگي به پزشکان براي تشخيص روند بهبود بيماري‌ها مي‌کند.
 
بررسي‌ها نشان مي‌دهند نوشتن روند بهبود، باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و آن را در مقابل بيماري و زخم‌ها قوی می کند.

تئوري اصلي اين نظريه اين است که نوشتن در واقع باعث کاهش استرس فرد شده و حس آرامش به او مي‌دهد که در نهايت درمان او را سريعتر مي‌نمايد.
 باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 19:30 ] [ احسان ]

مصرف نصف لیوان بستنی معادل یک لیوان شیر است و چون چربی آن بالاست باید به اندازه یک قاشق مرباخوری از چربی غذایی وعده بعد کاسته شود. 
هنگام مصرف بستنی سنتی به دلیل چربی بالای آن باید 2 واحد از چربی وعده غذایی بعدی کم کرد.   مصرف روزانه بستنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است گروههای سنی مختلف اعم از کودکان و بزرگسالان 2 بار در هفته بستنی مصرف کنند. 
 دکتر رحمانی همچنین به قند موجود در انواع بستنی ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بهتر است افراد پس از مصرف بستنی در وعده های غذایی خود میزان قند مصرفی را نیز کاهش دهند.

 باشگاه خبرنگاران 


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 18:55 ] [ احسان ]

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛اسفناج ، هویج و سایر سبزیجات هنگامی که در کنار گوشت، مرغ، ماهی و سایر پروتئین ها پخته می شوند ارزش غذایی  را پایین آورده و موجب به وجود آمدن میکروب هایی در غذا می شوند  که اين میکروب ها به بافت معده و مخاط روده آسیب های جدی وارد می کنند. 
 
 گفتنی است، اگر در کنار غذاهایتان تمایل دارید سبزیجات مصرف کنید آن ها را به صورت خام میل کنید در غیر این صورت حتی الامکان حتما باید از یک نوع سبزی در غذای خود استفاده کنید. 
 
هنگام پخت غذاهایي مانند آش و سوپ تمام سبزیجات را با هم مخلوط نکنید و به مقدار کمی از آن ها استفاده کنید.


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 18:54 ] [ احسان ]

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد خوراکی پر خاصیت است که باعث عضله سازی بدن شده و از استهلاک و شل شدن بافت بدن جلوگیری می کند. 
  
بررسی ها نشان می دهند عسل به سلامت پوست بسیار کمک می کند و خاصیت ضد پیری فوق العاده ای دارد. 
  
عسل باعث خون سازی در بدن شده و مسکنی برای دردهای عضلانی ورزشکاران به حساب می آید. 
  
پزشکان به ورزشکاران توصیه می کنند برای گرفتن نتیجه بهتر و رسیدن به تناسب اندام حتما از عسل در برنامه ی رژیم غذایی خود زیاد استفاده کنند. 
  
عسل به دلیل آنتی اکسیدان های بالایی که دارد باعث افزایش در حجم عضلات شده و به سالخوردگان کمک می کند که دچار پوکی استخوان نشوند. 
  
خوردن مقداری مشخص عسل در روز به تمام افراد در تمام سنین کمک می کند که بتوانند عضلات اندام خود را تقویت کنند و به پرورش هر چه بیشتر آن کمک کنند.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 18:52 ] [ احسان ]

برخی از پزشکان معتقدند که سرماخوردگی بیماری نیست بلکه یک نوع کوشش طبیعت برای رفع امراض است.
  سرماخوردگی به از بین بردن اخلاط زائد در ریه، دستگاه تنفس و مغز می پردازد.
 پس وقتی به سرماخوردگی مبتلا می شوید این واکنش مثبت بدن را به وسیله قرص و دارو سرکوب نکنید.
 جالب این جاست که این نکته حکیمانه را امام صادق (ع) در کتاب طب صادق به کسی که مبتلا به زکام شد این چنین بیان کرده اند:
 آن لطف خداست سپاهی از لشکریان حق است که به سوی تو فرستاده تا مرض را از جان تو دور کند و اگر خواستی از آن آسوده شوی به قدری که يک ششم از مرهم سیاه دانه و نیم دانه و نیم دانه کندس را خوب کوبیده و به وسیله نفس به بینی داخل کن این زکام را برطرف می کند ولی اگر صبر کنی و معالجه نکنی بهتر است زیرا زکام خاصیت بسیار دارد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:سرما خوردگی, ] [ 18:57 ] [ احسان ]
دانشمندان با مطالعه بر روي عادات خواب اقوام مختلف به نتايج جالب و شگفت انگيزي در خصوص عادات افراد كشورهاي مختلف در هنگام خواب دست يافته اند.

40درصد از مردم كشورهاي اروپايي علاقه مند به خوردن يك نوش
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:خواب,ژاپن,مکزیک,بالشت, ] [ 18:38 ] [ احسان ]

برای پیشگیری از ریزش مو ۵ نکته مهم پیشنهاد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند سودمند باشد:

۱-1مصرف سبزی و میوه

۲- پرهیز از ژل

۳- مصرف حنا

۴- مصرف دم کرده ی سبوس برنج

۵- پرهیز از گرد وخاک


سپاس از دکتر مهری صادقی

زیبــا شو دات کام


جزییات در ادامه ی مطلب


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، پوست و مو، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 21 شهريور 1392برچسب:مو,ریزش,کچلی, ] [ 15:52 ] [ احسان ]

دانشمندان در جدید ترین مطالعات خود نشان دادند چاق شدن در زمانی کوتاه بسیار راحت تر از لاغر شدن است.

چاق ها و لاغرها دوست دارند تا در مدت زمانی بسیار کوتاه به وزن ایده آل خود برسند اما این هدف برای لاغرها بیشتر امکان پذیر است.

 بررسی ها نشان می دهند؛ افراد لاغر در درجه اول باید ورزش کنند بر خلاف باور عمومی که ورزش کردن سبب لاغر شدن لاغرها می شود برعکس باعث افزایش اشتها نیز می شود.

افراد لاغر باید در روز ۴۵ دقیقه پیاده روی سریع یا ورزش های سنگین انجام دهند در این صورت اسید معده این افراد بیشتر ترشح می شود و احساس گرسنگی زیادی می کنند.

 توصیه می شود حین پیاده روی تنقلات پرچرب مانند تخمه آفتابگردان و فندق مصرف کنید.

 افراد لاغر در این ۱ ماه باید همراه خود شیرینی های شکری و بسیار شیرین مانند باقلوا و حلوا  داشته باشند و هر ۱ ساعت یک بار با آب یخ میل کنند.

در این یک ماه حداکثر از خوردن نوشیدنی های داغ مانند چای بپرهیزید زیرا آب داغ معده را شستشو می دهد و باعث دفع مواد قندی از بدن می شود.

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:راه,لاغر,چاق, ] [ 20:0 ] [ احسان ]

جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب
به عنوان پاک‌کننده
تمیز کردن لباس‌های سفید
حاصلخیز کردن خاک
دفع آفات
تغذیه گیاهان
تامین کلسیم

 گلدان
 غذای پرندگان

نکته‌: قبل از هر نوع استفاده از پوست تخم‌مرغ در باغ، آن‌ها را خوب بشویید.


براي جزييات به ادامه ي مطلب تشريف ببريد.

منبع : YJC

 

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:تخم مرغ,پوسته, ] [ 13:30 ] [ احسان ]

فست فودها، خیلی سریع تر از آن چیزی که تصور می کردیم، به زندگی ما وارد شده اند و چه بخواهیم و چه نخواهیم، در زندگی روزمره مان نقش مهمی دارد. رازهای فست فودها را بخوانید تا با این پدیده مدرن امروزی، رفتاری متفاوت داشته باشید.


12 تا رو تو ادامه ي مطلب بخونيد.

منبع : yjc.ir

 

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:همبرگر,فست فود, ] [ 12:25 ] [ احسان ]
آنچه از يک مطالعه در دانشگاه نورث وسترن در شيکاگو، در ايالات متحده مشخص شده است ، در مجله پزشکي خواب باليني منتشر شده است.
تعهد 45 دقيقه اي به انجام تمرينات بر روي يک حصير در کف اتاق و يا اجرا برروي تردميل اثرات مثبت فوري در خواب براي شما به ارمغان مي آورد.
کارشناسان را توضيح مي دهند که در واقع آن مي تواند منجر به احساس خستگي نشود.
کساني که از بي خوابي رنج مي برند، در آنها فعاليت مغز بالا است و طول مي کشد زمان به حالت عادي برگردد و خواب به آنها القاء شود به خصوص اگر به جاي آن از دارو استفاده کنند، که به سرعت عمل کند.
اما گاهي اوقات مي تواند منجر به مشکلات حافظه شود، پس شما راه طبيعي را انتخاب کنيد.
اين نتيجه از طريق مطالعه شامل 11 زن با سنين بين 57 و 70 ساله بدست آمده است، اما نتايج به گفته محققان کاملا سازگار با مردان نيز هست.
براساس اين گزارش، شما بايد کمي صبر کنيد تا اثرات اولين شروع پس از چهار ماه را ببينيد.
 
باشگاه خبرنگاران به نقل از asana.it

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:ورزش,بي خوابي, ] [ 8:34 ] [ احسان ]

در دنیا به طور تقریبی از هر ۱۰ نفر یک نفر چپ دست است. داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در رابطه با افراد چپ‌دست وجود دارد. همچنین تحقیقات بسیاری نیز در رابطه با آنها و بر روی تفاوت‌های ذهنی، فکری، تمایلات و تاثیرشان در اجتماع در مقایسه با راست‌دست‌ها انجام شده یا در حال انجام است.

در این میان، پنج مورد از جالب‌ترین تفاوت‌های افراد چپ‌دست با سایرین وجود دارد که بد نیست از آنها آگاه باشید:

۱- ناتوانی در یادگیری در چپ‌دست‌ها شایع‌تر است.

۲- بسیاری از چپ‌دست‌ها از راست‌دست‌ها باهوش‌ترند.

۳- رفتارها و احساسات منفی در چپ‌دست‌ها بیشتر بروز می‌کند.

۴- چپ‌دست‌ها در برخی ورزش‌ها عملکرد بهتری دارند.

۵- درآمد چپ‌دست‌ها ممکن است کمتر باشد.


جزييات در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 12 شهريور 1392برچسب:چپ دست,اختلاف,تفاوت,راست دست, ] [ 15:58 ] [ احسان ]

سلام

گریهامروز همون طور كه مي دونيد مصادف است با شهادت ششمين اختر تابناك آسمان ولايت.گریه

آراماما امروز وبلاگ ما يك ساله شد.آرام

چشمکاما يك سال و 1 روز بيش تر چون پارسال سال كبيسه بود.چشمک

فریاداز دوستاني كه هر روز سر ميزنند و باعث افتخار ما هستند تشكر مي كنيم.فریاد

لطفا در قسمت نظرات يه تبريك كوچوله بديد در كنارش هم خواسته اي كه از اين وبلاگ داريد رو بنويسيد.(يه دل گرميه)

لبخندبا تشكرلبخند


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:, ] [ 16:34 ] [ احسان ]

سلام! میخواستم بگم اگه میشه برام دعا کنید مشکلم حل شه....واقعا اگه حل نشه نمیتونم ادامه زندگی مو بدم شاید براتون مهم نباشه اما ازتون خواهش میکنم لطفا
+به سلامتی کسی که توی دلش پر از غمه اما جوک میگه تا اطرافیانش رو ناراحت نکنه .....


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:, ] [ 16:22 ] [ احسان ]

در صورتی که درون یک پوشه در my computer هستید کافی است یکی از فایل ها یا پوشه های موجود را به وسیله ماوس بگیرید و در همین حال نشانگر ماوس را بر روی فضای خالی از نوار تسکبار بیاورید.(نوار پايين صفحه)

پس از این کار خواهید دید پس از زمان کوتاهی دسکتاپ ظاهر می شود حالا پس از نمایان شدن دسکتاپ کلیک چپ ماوس را رها کنید.

و در آخر لازم است بدانید ترفند مخصوص ویندوز XP است.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:دسكتاپ,ميانبر, ] [ 13:56 ] [ احسان ]

 اضافه كردن برخي از غذاها همچون كله پاچه در وعده هاي غذايي موجب بازسازي بافت هاي فرسوده بدن مي شود.

 يكي از بهترين قسمت هاي كله پاچه زبان گاو و گوسفند است كه غني از ويتامين B12، است كه طرفداران بيشتري دارد.
 
 كله پاچه غني از كلسترول و چربي است انرژي لازم را تامين كرده و بسياري از ويتامين ها و پروتئين ها را به بدن منتقل مي كند و گفتني است كه ، بايستي در خوردن كله پاچه زياده روي نشود زيرا موجب پديدار شدن انواع بيماري ها مي شود.

كله پاچه غني از كلسترول است و به همين دليل بايستي كم مصرف شود و در صورت استفاده بيش از حد مسبب رسوبگذاري در رگ هاي خوني مي شود و فرد دچار گرفتگي قلب و سكته مغزي مي شود.

كله پاچه در وعده صبحانه بايستي قرار گيرد و در وعده هاي ناهار و شام استفاده نشود چرا كه موجب ناراحتي هاي معده و بي خوابي مي شود.

 

بهتر است كله پاچه هر چند وقت يكبار مصرف شود زيرا غذايي با انرژي و از پروتئين بالايي برخورداراست.

دكتر مرتضي صفوي

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, ] [ 10:55 ] [ احسان ]

محققین دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا، دریافتند که چگونه بدون داشتن هیچ اطلاعاتی از سوابق شخصی و تنها با یک تحلیل بر روی بزاق دهان، می توان به سن دقیق انسان پی برد.

همانطور که می دانید، علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار DNA انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای به نام Methylation از ساختار DNA انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان کنند. تنها کافی است که یک نمونه ی کوچک از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.

در واقع محققین با کمک گرفتن از ژن های الگوی نام برده، مدلی را پیشنهاد کردند که می تواند سن فرد را بيان کند. جالب آنجاست که گذشت سالیان از عمر فرد و همچنين تغییرات محيطی، بر روی دقت اندازه گيری این مدل تاثیر نمی گذارند و از زمان نمونه برداری از بزاق تا 5 سال ديگر می توان به صورت دقیق سن فرد را بیان کرد.

در کشور های مختلف که قوانین خاصی برای افراد، بر اساس محدودیت های سنی آن ها برقرار است؛ می توان از این طرح استفاده نمود. از طرفی شاید بتوان امیدوار بود که در آینده دانشمندان بتوانند، با مطالعات وسیع تر بر ساختار DNA انسان به بیماری هایی که ممکن است در سال های آتی عمر خود به آن دچار شویم؛ پی ببرند.

با آگاهی از این بیماری ها، می توان راهکار های مناسبی را برای مقاوم ساختن انسان نسبت به ابتلا به بیماری مربوطه ارائه داد. این همان آینده زیبا و سالمی است که می توان با پیشرفت مطالعات بر روی ساختار های DNA و سلول های بنیادی، چشم به راه آن بود.

منبع : نارنجي


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, ] [ 18:59 ] [ احسان ]

نمي دونم حقيقته يانه


برچسب‌ها:
[ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, ] [ 17:17 ] [ احسان ]

شیدنی‌ انرژی‌‌‌زای استقلال و پرسپولیس، یک نوآوری جدید، و نسل جدیدی از نوشابه‌های انرژی‌زای فراسودمند محسوب می شود که دارای عطر و طعم جدید، و خواص طبی گوناگون می باشد. تولید این نوشیدنی، قدمی بزرگ در مسیر مهمی است که فرهنگ تغذیه‌ای انسان‌ها را به سمت روش‌های سالم سوق می دهد. این محصول از یک سو محتوی ترکیبات کاملاً طبیعی است و از سوی دیگر فرمولاسیون آن برگرفته از گنجینه وسیع دانش طب ایرانی می باشد؛ فرمولاسیونی کاملا انحصاری در ایران و جهان.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:, ] [ 16:38 ] [ احسان ]

اگر می خواهید که کاملا سالم مشکل بی خوابیتان را حل کنید کافیست به چند توصیه ساده توجه کنید:‌

# موز
#سبزیجات
# نان تست
# بلغور جو
# شير
# جگر و گوشت بوقلمون
# گيلاس


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 9 شهريور 1392برچسب:شير,نون تست,گندم,جو,گوشت,گيلاس,موز,سبزيجات,خواب, ] [ 13:38 ] [ احسان ]


امـروزه مصرف نوشابه های گازدار بطور فزاینده در میان مـردم دنیا بخصوص ایرانیان که رکورددار مصرف این ماده هستند رایج گردیده است. اما آیـا مـصـرف کنـنـدگان از مـضرات این نوشابه های رنگارنگ با خبرند؟
پــژوهشگران مضرات مصرف نوشابه های گازدار را چـنـیـن میشمارند:
# پـوسیدگی دندان ها
# چاقی
# سوء تغذیه
# تاثیر بروی کلیه ها
# تاثیر بروی پوست
# تاثیر بروی استخوان ها
# تاثیر کافئین



منبع نوشيدني ها http://soroushhsa.loxtarin.com

و مثل هميشه جزييات در ادامه ي مطلب


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 8 شهريور 1392برچسب:نوشابه,ضرر, ] [ 16:11 ] [ احسان ]

آیا می دانید به چه دلیل گفته می شود خوردن آب سرد بعد از غذا خطرناک است؟ خوردن آب سرد بعد از غذا یعنی خوش آمدگفتن به سرطان

دکتر استفان مارک، بیمارهای سرطانی در مرحله آخر را با استفاده از روش های “نامتعارف” درمان کرده است و بسیاری از آنها بهبود یافتند او به درمان طبیعی درمقابل با بیماری ها معتقد است.

شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت میکند روند هضم غذا را کند می کند زمانی که این رسوب ها با اسید واکنش نشان می دهند و شکسته می شوند و سریعتر از غذاهای جامد، توسط روده جذب می شوند بسیار سریع این امر موجب چاقی و سپس سرطان می شود

بهتر این است که بعد از غذا، سوپ گرم و یا آب ولرم مصرف کنید.

منبع:http://www.bulunjuo.blogfa.com

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 8 شهريور 1392برچسب:آب,سرطان,روده,معده, ] [ 15:48 ] [ احسان ]

اگر مدتی طولانی در معرض آفتاب قرار گرفته‌اید و پوستتان ملتهب شده است، برای تسکین و احساس خنکی ماسک‌های زیر را امتحان کنید.
# ماسک ماست
این ماسک تسکین‌دهنده پوست‌های حساس و ملتهب است.
یک پیمانه ماست ساده را روی پوست خشک و تمیز بمالید. 20-15 دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. اسید لاکتیک ماست به تسکین پوست و رفع التهاب آن کمک می‌کند.
در صورتی که مدتی طولانی در آفتاب بوده‌اید، 2 قاشق چای‌خوری آلوئه‌ورا برای احساس خنکی بیش‌تر به ماست اضافه کنید.
# ماسک کدوحلوایی
2 قاشق چای‌خوری پوره کدوحلوایی را با 2 قاشق چای‌خوری عسل و ¼ قاشق چای‌خوری خامه سفت که خوب هم زده‌اید، مخلوط کنید. مواد را به صورت خمیری سفت روی پوست خشک و تمیز بمالید. قبل از شستن با آب گرم، 10 دقیقه صبر کنید.
ویتامین آ کدوحلوایی خاصیت درمانی داشته و به بهبود بافت و پوست تحریک شده کمک می‌کند.

منبع : پيام نماي شبكه ي 3


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ 21:51 ] [ احسان ]

# ماهی : برای رهایی از استرس امگا۳را در رژیم غذایی تان بگنجانید .میتوانید امگا۳را از طریق قرص ها و مکمل های غذایی به بدن برسانید اما بهترین روش خوردن ماهی است.

# شکلات سیاه : این خوراکی خوشمزه از جمله موادی است که تاثیر شگرفی در از بین بردن استرس دارد.طبق تحقیقات افرادی که حداقل  ده سال روزانه شکلات سیاه مصرف کرده اند در مقایسه با همسالان خود کمتر از فشار خون رنج می برند و همچنین میزان هورمون استرس در آنها به میزان چشم گیری پایین تر از افرادی است که شکلات سیاه مصرف نمی کنند .

# چای سیاه : تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه چای سیاه موجب می شود افراد در مواقع هیجانی کنترل بهتر و بیشتری براحساسات و واکنش های خود داشته باشند. همچنین میزان هورمون استرس در افرادی که برای مدت شش هفته روزانه چهار فنجان چای سیاه مصرف می کنند به میزان چشم گیری پایین تر از افرادی است که چای سیاه نمی نوشند.

به نقل از مجيد كمالي خواننده ي باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:استرس,شكلات,ماهي,چاي, ] [ 12:31 ] [ احسان ]

دیپلم که مدرک پایانی دوران دبیرستان است این روزها کمتر جایی به عنوان یک مدرک بالای علمی شناخته می شود و معمولا باید مدرکی در حد فوق دیپلم داشته باشید تا شاید شغلی مناسب پیدا شود.

برخی شغل ها در دنیا هستند که با مدرک دیپلم هم می توان وارد آن شد و درآمدی بالا داشت. این شغل ها ابتدا بسیار ساده هستند اما هم از نظر درآمد و هم از نظر موقعیت اجتماعی، مشاغلی خوب هستند. البته نکته قبال توجه این که این مشاغل در دنیا با این مدرک قابل ورود هستند.

# راننده های مترو و اتوبوس

# طراح لباس

# بازرسی های صحنه جرم و کارآگاه

# نصب کننده آسانسور


# خلبان و کمک خلبان


منبع باشگاه خبرنگاران (با اندكي ويرايش)

جزييات در ادامه ي مطلب


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:شغل,درآمد,پردرآمد,ديپلم, ] [ 21:40 ] [ احسان ]

مواد مغذی هر کدام کاری مجزا دارند به طوری که برخی از آن ها می توانند باعث رشد بدن و گروهی دیگر به انجام فعالیت های مختلف کمک می کنند. گروه مواد مغذی که به فعالیت های بدن کمک می کنند به نوعی زندگی را به پیش می برند و توان انجام کارهای مختلف را در اختیار انسان ها قرار خواهند داد. در ادامه با بهترین و مهمترین مواد مغذی که باید در مصرف روزانه از آن ها استفاده کنید آشنا خواهید شد.
#کلسیم

 #فیبر

# منیزیم

# پتاسیم

 


 

براي جزييات به ادامه برويد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:, ] [ 17:7 ] [ احسان ]

خیلی ها معتقدند بینی کوچک یکی از مهم ترین شاخص های زیبایی چهره به شمار می رود. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار است.اما مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی می شود.بینی بزرگ

در این بررسی مشخص شد که هر چه بینی و لب ها بزرگ تر باشند، ذرات معلق، گرد و غبار و باکتری های کمتری وارد بدن می شوند.برای انجام این تحقیق، پژوهشگران دو بینی مصنوعی ساختند که یکی از آن ها 2.3 برابر از دیگری بزرگ تر بود. این دو بینی روی دو صورت مصنوعی قرار گرفت و دو لب مصنوعی با شکل ها و اندازه های متفاوت نیز بر روی این صورت ها آزمایش شد.

نتایج نشان داد در بینی های بزرگ تر به مراتب ذرات معلق کمتری وارد مسیر تنفسی می شوند.این نتیجه در مورد لب های بزرگ تر نیز صادق بود.سرپرست این گروه تحقیقاتی معتقد است: بینی بزرگ تر خطر ورود عفونت به بدن را کاهش داده و همچنین میزان آلودگی هوای وارد شده به بدن را نیز کمتر می کند.

منبع : http://forum-danestani..ir


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, ] [ 20:58 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .