"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

1- لبخند جذابتان می کند.

2- لبخند حال و هوایتان را تغییر می دهد.

3- لبخند مسری است.

4- لبخند تنش را از بین می برد.

5- لبخند سیستم حفاظتی بدن را تقویت می کند.

..............................................................................................................................................................

برای جزییات به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 29 مهر 1391برچسب:لبخند,سیستم حفاظتی,, ] [ 20:26 ] [ احسان ]

1- بتاکاروتن

 2- هضم

 3- عناصر قلیایی

 4- پتاسیم

 5- سلامت دندان

6- زخم‌ها

7- فیتونوترینت‌ها

8- کاروتنوئیدها :

9- فیبر .

10- چشم، مو، ناخن و... 

........................................................................................................................................................

برای جزییات بیش تر به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 28 مهر 1391برچسب:هویج,10 دلیل,, ] [ 15:26 ] [ احسان ]

متخصصان سلامت و تغذیه در دانشگاه لوما لیندا تاکید کردند که افراد گیاه خوار بیش از افرادی که گرایش به خوردن گوشت دارند، از سلامتی بهره‌مند هستند و در نتیجه عمرشان طولانی‌تر می‌شود.

 

 تجزیه و تحلیل‌های اخیر روی مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده در دهه‌های 70 و 80 میلادی در دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا تایید می‌کند که گیاه خواران بیش از افراد گوشت خوار عمر می‌کنند.

 

به گزارش روزنامه هوفینگتون پست، این متخصصان تاکید کردند: نوع مواد غذایی که افراد گیاه خوار مصرف می‌کنند مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، مغزها و حبوبات خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها شامل سرطان، امراض قلبی و دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد و به کنترل شاخص توده بدنی کمک می‌کند، اندازه دور کمر را کاهش می‌دهد و در تقویت سلامت مغز نیز موثر است.

منبع : ایسنا


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:گیاه خواران,گوشت خواران,عمر, ] [ 19:55 ] [ احسان ]

اگر در پایان روز احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید احتمالاً مصرف یک وعده ناهاری سنگین و پرچرب شما را خواب‌آلوده و خسته کرده و یا اینکه با انجام کار زیاد انرژی خود را مصرف کرده‌اید.

با توجه به این که اغلب ما در طول روز این وضعیت را تجربه می‌کنیم، معمولاً به فکر چاره‌ای برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی خود می‌افتیم و به دنبال راه‌حلی برای کسب مجدد انرژی هستیم.

در این مقاله، فهرستی از انرژی‌زاترین میوه‌ها را منتشرشده است که می‌توانند انرژی و چابکی را به سلول‌های شما بازگردانند. 

 این میوه‌های انرژی‌زا عبارتند از:

 موز 

 هندوانه

پرتقال

انبه 

 آووکادو

........................................................................................................................................................

برای جزییات به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: متفرقه، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 21 مهر 1391برچسب:انرژی,میوه,میوه های انرژی زا, ] [ 13:19 ] [ احسان ]

دانشمندانی كه دانسته یا ندانسته اسم این جانور را هزار پا گذاشته اند ، خواسته اند با ما شوخی كنند. چون هیچ هزار پایی وجود ندارد كه هزار پا داشته باشد . به طور متوسط هر هزار پا حدود 100 جفت پا دارد . كه البته بعضی ها بیشتر از 100 جفت وعده ای كمتر از 30 جفت پا دارند .

هزارپایان جزء قدیمی ترین موجودات این كره خاكی هستند .  هزار پاها از تخم بیرون می آیند، بعضی از گونه های آنان با پاهای كامل و بعضی با تعداد اندكی پا به دنیا می آیند كه هر چند وقت یكبار چند جفت پا اضافه می كنند تا به بلوغ كامل برسند .

پاهای زیاد هزار پا هنگام پنهان شدن او زیر سنگ ها و صخره ها هنگام روز برایش مشكل درست می كند . برعكس ظاهر ترسناك آن ها ، نباید از آنها زیاد ترسید ، چون مقدار سمی كه در شاخك های آنها وجود دارد ، فقط برای كشتن یك پرنده كافی است و نمی تواند آسیب جدی به انسان وارد كند.

منبع :تبیان


موضوعات مرتبط: حیوانات، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:هزارپا,تعداد پا,, ] [ 21:26 ] [ احسان ]

موش کور در تمام نقاط زمین وجود دارد. حدود 30 نوع موش کور وجود دارد. شما می توانید آن ها را با دنبال کردن بر آمدگی های طولانی در سطح زمین مزارع،  پیدا کنید در واقع این بر آمدگی ها سقف تونل هایی است که آن ها در تمام مدت عمر در حال حفر آن هاست و محل زندگ اش به شمار می آید.

موش کور معمولا 14 سانتی متر طول ویک دم 3 سانتی متری دارد. فاقد گردن است و گوش هایش آنقدر کوچک اند که در میان موهای قهوه ای اش مخفی شده اند. چشم هایش بسیار ریزند و با پوست و مو پوشیده شده اند. برای همین است که مردم تصور می کنند موش کور نابیناست اما این جانور می تواند ببیند گرچه به سختی.

اگر یکی از آن ها را از روی زمین بلند کنید و دوباره آن را بر روی زمین بگذارید به سرعت خود را به نقطه نرمی رسانده و سریع شروع به حفاری می کند موش کور حفار بسیار ماهری است او می تواند در مدتی کمتر از 1 دقیقه تونلی حفر کند و در آن مخفی شود. آن ها می توانند در طول یک شب 68 متر طونل حفر کند.

موش های کور به صورت دسته جمعی زندگی می کنند.


موضوعات مرتبط: حیوانات، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 7 مهر 1391برچسب:موش کور,مخفی چشم,تونل, ] [ 13:12 ] [ احسان ]

می‌توانید با این دستگاه کوچک ضبط صدا بدون اینکه کسی متوجه شود به جمع آوری مدارک بپردازید! به نظر می‌رسد این دستگاه می‌تواند بهترین جایگزین برای دستگاه های ضبط قدیمی و یا حتی گوشی های موبایل باشد. 
Edic-mini کمتر از یک اینچ سایز دارد و وزن آن نیز به اندازه یک سکه است، این دستگاه با میکروفون های حساسی که در خود دارد میتواند صداهایی تا 9 متر دورتر را نیز ضبط کند. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که Edic-mini با باتری های سلولی می‌تواند تا 24 ساعت بدون وقفه به ضبط صوت بپردازد. اما به نظر می‌رسد اگر شما برای یک ضبط طولانی مدت نیز برنامه ریزی کرده باشید این دستگاه میتواند تا 70 ساعت شما را همراهی کند. عیب این دستگاه این است که به یو اس بی 1.1  مجهز بوده و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار کمی انجام می شود. البته قیمت 440 دلاری Edic-mini هم ممکن است خیلی‌ها را از خرید آن منصرف کند. شاید با این قیمت کذایی، حداقل برای ما استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان تلفن‌های هوشمند انتخاب بهتری باشد. هر چند بُرد ۹ متری این دستگاه را ندارند.

 

 


موضوعات مرتبط: فناوری، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:دلار,ضبط صدا,, ] [ 15:58 ] [ احسان ]

افرادی که که هوش پایینی دارند شاید شادی کمتری نسبت به باهوش تر ها تجربه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانش پژوهان دانشگاه کالج لندن بر روی  6870 نفر مطالعاتی انجام و نشان دادند هوش پایین اغلب با درآمد پایین و سلامت روانی ضعیف مرتبط است که ناخشنودی را در پی دارند.

 محققان از افراد سئوالات متعددی پرسیدند. یکی از سئوالات این بود: در مجموع این روزها چطور بودید؟ خیلی خوشحال، خوشحال یا خوشحال نبودید؟ 

بیشترین نسبت که گفته بودند "خیلی خوشحال نیستند" %12 و دارای ضریب هوشی بین 70 و 79 بودند.

 این تحقیقات نشان داد هوش پایین با درآمد کم، سلامت ناکافی و نیاز به کمک برای زندگی روزانه مانند خرید و کارهای خانه مرتبط است که همه اینها با ناخشنودی ارتباط دارند.
 
محققان خواستار کمک و حمایت بیشتر از افراد دارای هوش پایین شده اند.
 
یافته های آنها در نشریه Psychological Medicine منتشر شده است.

 بالاترین نسبتی که گفتند "خیلی خوشحال" %43  افرادی بودند که ضریب هوشی 120 تا 129 داشتند.

 منبع : خبر گزاری مهر


موضوعات مرتبط: متفرقه، فناوری، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:هوش,شادی,, ] [ 13:25 ] [ احسان ]


یکی از مواردی که باید همیشه در مورد این دستگاه رعایت کنید قرار ندادن مواد و یا وسایل غیر مجاز در داخل آن است. گاهی اوقات ممکن است با قرار دادن مواد خاصی در این دستگاه آن را سمی ویا با گذاشتن یک جسم خاص آن را منفجر کنید. از جمله چیزهای غیر مجاز که نباید در داخل ماکروویو قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره کرد .
● فویل های آلمینیومی
● ظروف چینی
● میوه و سبزی
● تخم مرغ
● پلاستیک

........................................................................................................................................................

برای جزییات به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:ماکروویو,مواد, ] [ 16:50 ] [ احسان ]

مسئول انجمن علمی تغذیه با شیر مادر با اشاره به اینکه پفک و نوشابه های گازدار فقط کالری زا بوده و باعث افزایش وزن کودک می شود، گفت: این مواد به دلیل نداشتن پروتئین در کوتاهی قد کودکان هم تأثیر دارد.

 فرید ایمان زاده با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب کودکان با مواد غذایی سالم اظهار داشت: تمام غذاهایی که خوردنی هستند ولی ارزش غذایی ندارند مانند پفک و نوشابه های گازدار فقط کالری زا بوده و از پروتئین مناسبی برخوردار نیستند که می توانند در رشد کودکان تأثیر منفی بگذارند.

او افزود: همچنین به دلیل وجود مواد افزودنی زیاد در این مواد از جمله پفک و نوشابه گازدار باعث افزایش آلرژی در کودکان می شود به دلیل تغییرات در روده ها نیز باعث عدم جذب مواد در بدن کودک می شود.

 مسئول انجمن علمی تغذیه با شیر مادر خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه این نوع مواد پروتئین کافی ندارند و فقط کالری زا هستند در نتیجه وزن کودک افزایش می یابد ولی به دلیل نداشتن پروتئین قد کودک رشد مناسبی پیدا نمی کند.

منبع : www.aftabir.com


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:پفک,نوشابه,کوتاهی قد, ] [ 16:29 ] [ احسان ]

 محصولات تخمیری مانند دوغ که در ایران وجود دارد، جزو گروه بزرگ‌تری از موادغذایی هستند که به آنها مواد غذایی «فراویژه» می‌گویند.

وجود باکتری‌های زنده در موادغذایی تخمیری دلیل عمده تفاوت این نوشیدنی‌ها با سایر موادغذایی است.

این باکتری‌ها باعث تنظیم فلور طبیعی روده (یعنی باکتری‌های طبیعی روده) می‌شوند و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیرگذار هستند. از نظر علم تغذیه، افراد مبتلا به اسهال می‌توانند از دوغ، ماست و کشک استفاده کنند زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند مصرف این موادغذایی هنگام بروز مشکلات گوارشی مانند اسهال بسیار موثر خواهد بود.

البته باکتری‌های موجود در دوغ یا کفیر به دلیل بهبود عملکرد دستگاه گوارش، نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. در ضمن، مصرف این‌گونه نوشیدنی‌ها (دوغ و کفیر) ساعت خواب افرادی که اختلال خواب دارند، تنظیم می‌کند. به‌علاوه، غذاهای فراویژه‌ای نظیر دوغ و کفیر در ترشح سروتونین نقش موثری دارند بنابراین مصرف آنها باعث رفع افسردگی و خواب راحت‌تر در شب می‌شود.

پس اگر در ایران کفیر تولید شود و در دسترس عموم قرار گیرد، بهتر است که افراد آن را در برنامه غذایی روزانه‌شان قرار دهند. جالب است بدانید که این نوشیدنی‌ها اختلالات فکری مانند حواس‌پرتی را هم برطرف می‌کنند پس جا دادن آنها در برنامه غذایی سالمندان یک عادت غذایی مناسب است. البته فراموش نکنید که دوغ، اسیدی است بنابراین افرادی که مبتلا به ورم معده یا زخم اثنی‌عشر هستند، باید مصرف آن را محدود کنند. حتی مصرف بیش‌ازحد این نوشیدنی‌ها باعث تشدید ناراحتی معده‌ می‌شود و برای افراد مبتلا به ورم معده یا زخم اثنی‌عشر حاد، منع مصرف دارد.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 1 مهر 1391برچسب:دوغ,خواب,کفیر,تنظیم خواب,تخمیری,فراویژه, ] [ 23:59 ] [ احسان ]

دلیل ندیدن طرف دیگر ماه عدم چرخش ماه به دور خود نیست؛ زیرا اگر ماه به دور خود نمی چرخید، در هر بار گردش به دور زمین یک بار به طور کامل اطراف آن را می دیدیم.
دلیل ان اتفاق این است که دوره تناوب چرخش ماه به دور خود و گردشش به دور زمین برابر هستند. یعنی هنگامی که ماه یک دور کامل دور زمین می گردد، یک دور هم دور خود چرخیده است. این هماهنگی موجب شده است همیشه یک روی ماه به سمت زمین باشد. (برای بهتر متوجه شدن، دو توپ بردارید، یکی زمین و دیگری ماه.طرفی که زمین را می چرخونید ماه را هم به همان طرف بچرخونید. امیدوارم متوجه شده باشید.)


موضوعات مرتبط: نجوم، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 1 مهر 1391برچسب:ماه,زمین,گردش,توپ,گردش ماه, ] [ 23:59 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .