"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید
بیايد ۵دقیقه الان وقت بذاريد، این مطلب رو بخونيد و بعدش هم حتما به اشتراک بذاريد.از ایمیل یا وبلاگ


  هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحدز
 ابتا یک داستان نشانه های سکته: فریدون در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفش های جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آن ها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد. فریدون با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد. همان شب همسر فریدون تماس گرفت و به همه اطلاع داد که فریدون را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بود و اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید فریدون اکنون با ما بود. گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند.
لطفا تا آخر بخوانید.
یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمان های پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد: شناسایی علایم سکته: در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است. متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند. پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوند  
ل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند.
ح: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است)
د: از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.

ز: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد. اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است.
اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.

یک متخصص قلب می گوید اگر هر کس این مطلب را بخواند آن را به 10 نفر دیگر بفرستد می توان امیدوار بود که حداقل جان یک انسان نجات یابد

موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:, ] [ 19:23 ] [ احسان ]

سلام دوستان.

من اين مطلب رو در وبلاگ نگاه(http://yekdel.parsiblog.com)پيدا كردم.خودم به ورزش پينگ پنگ علاقه دارم.

وقتي خواستم كپي كنم ديدم فونتش قشنگه تغيير ندادم.

حالا ديگه فوايدش رو بخونيد.

1- ورزشی پرتحرک، مهیج و نشاط آور است.
2- بدون آسیب دیدگی و عوارض جسمی است.

3- درگیری و برخورد فیزیکی ندارد و تنش در این ورزش پیش نمی آید.

4- صددرصد از کمردرد و زانودرد جلوگیری می کند چون باعث تقویت ماهیچه های کمر می شود.

5- تمام اعضا و جوارح بدن در این ورزش درگیر هستند و تقویت می شوند.

6- باعث ازدیاد و تقویت هوش و حافظه می گردد.

7- باعث تقویت قوه بینایی می شود.

8- تمرکز و دقت را افزایش می دهد.

9- صددرصد از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

10- از بیماری مهلک وشایع سرطان سینه در خانم ها به صورت معجزه آسایی جلوگیری می کند.

11- به دلیل تحرک زیاد و تنوع در حرکات نشاط آور است و صددرصد از بیماریهای روانی (افسردگی) جلوگیری می نماید.

12- حرکات انفجاری و فعالیت سنگین بدن که باعث فشار زیاد به عضلات و دردهای کمر و زانو و ناراحتی های قلبی می شوند در این ورزش وجود ندارد.

13- همه افراد جامعه و در هر سنی می توانند به این ورزش بپردازند. (سن شروع پینگ پنگ 6 سالگی است)

14- از ازدیاد وزن جلوگیری کرده و سبب کاهش چشمگیر وزن نیز می شود.


موضوعات مرتبط: مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:پينگ پنگ,خواص,فوايد, ] [ 13:22 ] [ احسان ]

جو یا آتمسفر که دور تا دور زمین را فرا گرفته ، از چند لایه برویهم به ضخامت تقریبی هزار کیلومتر ، تشکیل شده است. ساکنین کره زمین ، فضا را از پشت همین جو مشاهده میکنند در نتیجه شبها ستارگان را در حال چشمک زدن میبینند! در صورتیکه فضانوردان که در خارج از آتمسفر ، ستارگان را تماشا کنند نور آنها را ثابت خواهند دید.واقعیت این است که نور ستارگان ثابت است ، ولی چون انسان ستاره ها را از پشت طبقات جو ، تماشا می نماید در این حالت است که ستارگان ، در حال چشمک زدن به نظر می رسند.

لایه های اصلی آتمسفر عبارت میشود از : تروپوسفر ، استراتوسفر ، مزوسفر ، تروموسفر ، یونوسفر و اکزوسفر چون هر یک از لایه های فوق ، دارای غلظت مخصوص به خود است ، لذا وقتی نور ستارگان از لایه ای به لایه دیگر میرسد ، می شکند واین شکست نور چندین بار صورت میگیرد ، در نتیجه این شکستها ، نور ستاره ها از حالت مستقیم خارج شده و در نظر ساکنین کره زمین به صورت چشمک زن در میایند.جالب است بدانیم : اگر آتمسفر نبود ، آسمان تاریک و سیاه دیده میشد ، وجود جو باعث پراکندگی نور خورشید و رنگ آبی آسمان شده است در نتیجه فقدان آتمسفر ، شبها بسیار سرد و روزها بسیار گرم میشد و بعلاوه زندگی در کره خاکی بوجود نمی آمد.

منبع : آكاايران


موضوعات مرتبط: نجوم، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:ستاره,چشمك,STAR, ] [ 21:55 ] [ احسان ]

ويتامين ها و موادمعدني در حفظ سلامت سيستم اعصاب نقش مهمي دارد.در ادامه مطلب به برخي ويتامين هاي مفيد براي مغز و اعصاب اشاره مي کنيم.

ويتامين B6
خواص ديگر ويتامين B6
ويتامين B1
ويتامين B12
کولين
ويتامينD

 

توضيحات در ادامه ي مطلب

منبع :روزنامه ي خراسان


موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:اعصاب,ويتامين,كولين,ميوه,تقويت,سلامتي, ] [ 11:8 ] [ احسان ]

گیاهان تحت تأثیر عوامل تنظیم مختلفی رشد می‌کنند. دو عامل از مهم‌ترین این عوامل نور و جاذبه زمین هستند. قسمت سبزرنگ ساقه گیاهان همیشه به سمت نور و در جهت مخالف جاذبه رشد می‌کند. برعکس ریشه گیاهان همیشه به سمت جاذبه و در جهت فرار از نور رشد می‌کند. این فرایند به کمک آنزیم‌های گیاهی رخ می‌دهد که تأثیری متفاوت بر رشد هر قسمت گیاه دارند. برای مثال آنزیمی در ساقه گیاه وجود دارد که موجب افزایش رشد و تقسیم سلول‌ها می‌شود. این آنزیم که اکسین نام دارد در برابر نور تجزیه می‌شود و کاهش می‌یابد. بنابراین اگر نور از یک سمت به ساقه گیاه بتابد، سمتی که نور کمتری به آن خورده بیشتر رشد می‌کند و گیاه را به سمت نور خم می‌کند. . هورمون‌های دیگری هم هستند که تعامل همه آنها با یکدیگر رشد را تنظیم می‌کند.


برچسب‌ها:
[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, ] [ 18:16 ] [ احسان ]

سلام

من اين مطلب رو كاملا خودم تايپ كردم و از سايت كتاب يا ديگر منابع كپي نكردم.

راستش اينو مامانم از يك دكتر گرفته بود و منم تايپش كردم.
صبحانه : نان دوتكه (هر تكه به اندازه ي كف دست) پنير سي گرم‌(به اندازه ي يك قوطي كبريت) چايي به اندازه ي دلخواه (بدون قند وشكر)
ميان وعده ي صبح : ميوه يك عدد (دو عدد خرما  = دو قاشق كشمش  = نصف موز = يك عدد سيب = يك عدد هلو = پانزده حبه انگور = يك ليوا ن خربزه يا  طالبي = يك و نيم ليوان هنوانه = نصف ليوان آبميوه  )
ناهار‌ : سالاد بدون سس مايونز و روغن زيتون به ميزان دلخواه- برنج هفده  قاشق غذا خوري بدون روغن-
گوشت سه تكه خورشتي – ماست نصف ليوان – دوغ يك ليوان-سبزي خوردن يك  پيش دستي  ميوه خوري
ميان وعده عصر : ميوه  دو عدد
شام: سالاد به ميزان دلخواه – نان يك تكه – سيب زميني آب پز يا تنوري  يك عدد متوسط – حبوبات پخته (عدس و لوبيا) هشت قاشق غذا خوري – ماست نصف ليوان – دوغ يك ليوان – گوجه فرنگي يا هويج دوعدد
قبل از خواب : يك عدد ميوه
مواد غذايي غير مجاز :انواع سرخ كردني، انواع روغن، كيك ،شكلات، شيريني، كره، مربا، عسل، خامه ، سس، شربت، بستني، سانديس، نوشابه، ته ديگ، كشك، قره قروت، آجيل، قند و شكر
توصيه  : روزانه حداقل نيم ساعت فعاليت هاي ورزشي. مايعات مصرفي روزانه هشت ليوان. كلم، كاهو، خيار، خيار شور و ادويه جات آزاد است. بجاي آب، مصرف شير ايرادي ندارد.

توجه : كپي برداري از اين مطلب فقط با ذكر منبع


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:رژيم, ] [ 15:55 ] [ احسان ]

خندهمن كلي در اينترنت كاوش كردم اما به غير از اين پيدا نكردم.خنده

گرچه ممکن است شنیده باشید که مو و ناخن پس از مرگ رشد می‌کنند، امادر واقع مو و ناخن در این زمان بلندتر نمی‌شوند.

پس از مرگ، بدن انسان آبش را از دست می‌دهد، و پوست به عقب بازمی‌گردد، در نتیجه آن بخش از ناخن و موها که زیرپوست قرار دارد از زیر پوست خارج می‌‌شود،

در نتیجه ممکن است به نظر برسد که این بخش‌های بدن رشد کرده‌اند.


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:مو,ناخن,رشد,مرگ, ] [ 13:28 ] [ احسان ]

نخوردن و رژیم گرفتن می تواند راهی برای لاغر شدن باشد اما نیاز به اراده و خواست قوی دارد که هرکسی نمی تواند از پس آن برآمده و وزنش را کم کند. پزشکان برای آنکه بتوانند با شکست در رژیم های غذایی مقابله کنند راه های مختلفی را پیشنهاد می دهند.
این راه های باعث می شود تا افراد بدون آنکه رژیم گرفته باشند وزنشان کم شود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که این روش ها کنار ورزش کردن می توانند غوغا کنند.

# هیچگاه صبحانه را فراموش نکنید.

# کمی زمان خواب خود را افزایش دهید.
# چای سبز را به عنوان بهترین دوست خود بشناسید.

# جویدن آدامس را آغاز کنید.

# نمك كم بخوريد.

# از نظر روحی خودتان را تقویت کنید.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 25 مرداد 1392برچسب:, ] [ 11:14 ] [ احسان ]

در میان حیوانات می توانیم موارد عجیبی پیدا کنیم که برخی از آن ها به رنگ یا شکل و ظاهر حیوانات مربوط است اما آن ها استعدادهایی نیز دارند که ما از ان ها بی خبر هستیم. از آنجایی که حیوانات تمامی کارهای خود را از رو غریزه انجام می دهند شاید بپندارید که چیزی به نام هوش در آن ها وجود ندارد اما در ادامه با هم باهوش ترین حیوانات دنیا را بررسی می کنیم:

# شامپانزه
# دلفین
# فیل
# اختاپوس
# کلاغ



موضوعات مرتبط: حیوانات، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:اختاپوس, ] [ 12:41 ] [ احسان ]

برای کنترل حرکات هر چشم شش عدد ماهیچه وجود دارد. ماهیچه کره چشم را از بینی دور می کند و آن را به بینی نزدیک می کند؛ ماهیچه آن را رو به بالا و آن را به طرف پایین می چرخاند؛ آن را به سمت پایین و خارج و آن را به طرف بالا و خارج می چرخاند. تمام این حرکات در مغز هماهنگ می شوند. اگر عضله راست خارجی یک چشم منقبض شود، عضله راست داخلی چشم دیگر نیز به همان اندازه منقبض می شود. ماهیچه های راست فوقانی برای راندن چشم ها به سمت بالا و عقب، با هم کار می کنند. ماهیچه های راست تحتانی باعث می شوند چشم ها به سمت پایین نگاه کنن. ماهیچه های مایل فوقانی چشم ها را به پایین و خارج و ماهیچه های مایل تحتانی آن ها را به بالا و خارج می چرخانند.

apam.ir


موضوعات مرتبط: مغز انسان، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:, ] [ 12:51 ] [ احسان ]

حلزون به کمک یک ماده معدنی به نام کربنات کلسیم صدف خود ار می سازد.همان طور که جانور بزرگتر می شود ماده معدنی بیشتری به صدف مارپیچی شکل خود اضافه می کند.هنگامی که حلزون از سوی جانوران دیگر مورد آزارو اذیت قرار بگیرد یا اگر هوا خیلی خشک شود حلزون برای محافظت از خود بدنش را به سمت عقب و به داخل صدفش جمع می کند.چشمان حلزون روی نوک دو حسگر بلند به نام شاخک قرار گرفته اند.حلزون دو جفت شاخک بر روی سرش دارد که یک جفت از آنها کوتاه تر از دیگری است.چشم ها برروی شاخک های درازتر قرار دارند در حالی که جانور از شاخک های کوتاه تر برای بوییدن و لمس کردن مسیر اطراف خود استفاده می کند.بعضی از حلزون های جنگل های بارانی مانند حلزون مخروطی شکل سمی به قدری قوی دارند که می تواند انسانی را هلاک کند.این جانور سم خود را از طریق دندان های نیزه مانندش به بدن انسان یا جانوران دیگر وارد می کند.زبان برخی از حلزون های دریایی به قدری قوی و محکم است که می تواند صدف سایر جانوران را سوراخ کند.

منبع : www.hamid-korosh.lxb.ir


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, ] [ 15:5 ] [ احسان ]

براي مشاهده ي مراحل ناپديد كردن فولدر به ادامه ي مطلب برويد.


موضوعات مرتبط: فناوری، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:KEYBOARD,كيبورد, ] [ 17:8 ] [ احسان ]

جالب است بدانيد بيشتر آمار آسيب‌هاي مغزي ورزشكاران در نتيجه ورزش دوچرخه‌سواري است.

دانشمندان با انجام تحقيقي 20 ساله ميان 12 هزار داوطلب ورزشكار دريافتند افرادي كه بيش از 3 ساعت در روز به يكي از  ورزش‌هاي فوتبال ،كاراته ،طناب زني و يا دوچرخه سواري مي‌پردازند ،نسبت به ساير هم‌ سن ‌و سالان خود يا كساني که اصلا ورزش نمي‌كنند آسيب و صدمات زيادي به مهره‌هاي كمر و مغز آن‌ها وارد شده است.

البته بايد گفت اين ورزش‌ها از ورزش‌هاي رايج محسوب مي‌شوند اما حتما بايد به اندازه و اصولي باشند.

افرادي كه به اين ورزش‌ها علاقه دارند حتما بايد مواظب سلامت خود باشند و از کلاه ايمني استفاده كنند.

گاهي آقايان به علت قوي بودن و نشان دادن زور خود اجسام سنگيني را بلند مي‌كنند اما بايد بدانند بلند كردن اجسام سنگين ميزان باروري را كاهش مي‌دهد و ستون فقرات را دچار انحنا مي‌كند.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, ] [ 12:34 ] [ احسان ]

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، برای داشتن موهای درخشان و سالم باید راهکارهای خاصی را دنبال کنید. این راهکارها می توانند به شما کمک کنند تا خیلی سریع و راحت موهایی سالم داشته باشید. پزشکان راه های بسیاری را برای داشتن موهای سالم ارائه داده اند که در ادامه ساده ترین راه ها را  در ادامه ي مطلب با هم مرور می کنیم:


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:مو, ] [ 12:0 ] [ احسان ]

محققان با بررسی بر روی کودکان و نوجوانانی که در اتاق خود یارانه شخصی داشته اند پی برده اند که وجود رايانه باعث ضعف حافظه و همینطور اختلال در خواب این افراد شده است.

گفتنی است :علت این امر بیدار ماندن بیش از حد کودک و نوجوان در شب ها و کم شدن ساعات خواب و استراحت است که به ویژه در سنین بلوغ بسیار برای رشد و سلامتی و تقویت حافظه اهمیت دارد.

بررسی ها نشان می دهند: استفاده بیش از حد از رایانه سبب ایجاد بی تحرکی در فرزندان شده و نیز باعث کم شدن نمره درس ورزش آنها می شود.

پزشکان توصیه می کنند: تا در حد امکان والدین ساعات استفاده از رایانه شخصی را برای کودک محدود و استاندارد نمایند.


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 20:55 ] [ احسان ]

به گفته پژوهشگران پس از ورزش و به علاوه کار سنگين بدن علاوه بر آب به مواد ديگري نيز براي ساختن مجدد عضلات که در طول ورزش از کار افتاده اند نياز دارد و مصرف شکلات شيري بهترين گزينه است.
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:شكلات, ] [ 20:51 ] [ احسان ]

پژوهش ها نشان می دهد که کلسیم شير موجب نابودی سلول های سرطانی و ذخیره ای در سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیمارها می شود.پژوهش ها نشان می دهد که کلسیم شير موجب نابودی سلول های سرطانی و ذخیره ای در سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیمارها می شود.

  مصرف روزانه 3 لیوان شیر اختلالات قلبی عروقی را تا 18 درصد و خطر سرطان روده را تا 40 درصد کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیشترین مصرف مواد را داشتند،38 درصد بیشتر از افراد دیگر در کاهش وزن خود موفق بودند.

چربی موجود در مواد لبنی ارتباطی با افزایش خطر بیماری عروقی کرونر قلب ندارد یادآور شد: آزمایشات نشان می دهد که مصرف بیش از حد کلسیم خطر مرگ و میر ناشی از اختلالات عروقی و سرطان را تا 25 درصد کاهش می دهد.

باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 20:46 ] [ احسان ]

پزشکان به تحقیق و بررسی بر روی افراد افسرده ای که در روز 2 فنجان قهوه می نوشیده اند دریافتند که رشد پیشرفت عارضه افسردگی در این افراد تا حدود 50 درصد کاهش یافته است.
موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، روانشناسی، ،
برچسب‌ها:

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:قهوه,افسردگي, ] [ 19:0 ] [ احسان ]

عوامل متعددی را می توان برشمرد که در داشتن یک خواب راحت نقش دارد؛ ازجمله یک بالشت مناسب؛ چرا که استفاده از بالشت نامناسب می تواند باعث درد در ناحیه گردن و کمبود خواب شود که نتیجه ای جز یک روز کسالت آور ندارد.

 دراین مطلب، به چند روش درباره انتخاب بالشت مناسب خواهیم پرداخت که خواندن آن مفید است. اولین نکته ای که باید درنظر بگیرید، طرز خوابیدن درست است. آیا ترجیح می دهید به پشت بخوابید یا به پهلو؟ البته به هنگام خواب طولانی مدت خود را جابه جا می کنیم اما تنها یک وضعیت خواب وجود دارد که احساس راحتی بیشتر می کنیم؛ 


 نكات در ادامه ي مطلب

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 11:16 ] [ احسان ]

ماهی تیرانداز با نام ماهی راه راه تیرانداز نیز شناخته می شود.زیستگاه این ماهی رودخانه های کوچک و جوشان آسیا است.این ماهی دارای بدنی مثلثی به رنگ نقره ای است که لکه هایی به رنگ سیاه و زرد، به طور منظم بر روی رنگ نقره ای قرار گرفته اند.ماهی تیرانداز دارای یک توانایی منحصر به فرد است.این ماهی قادر است که آب را از دهان خود به سمت حشره هایی که در بالای سطح آب هستند پرتاب کند و حشرات را شکار نماید.دقت ماهی در انجام این کار بسیار بالا است و می تواند آب را
موضوعات مرتبط: حیوانات، ،
برچسب‌ها:

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 11:0 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 822
بازدید ماه : 1100
بازدید کل : 482998
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .