"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

هر فصل سال میوه‌ها و سبزیجاتی خاص دارد که موهبتی الهی برای حفظ سلامت و پاکسازی جسم و جان ماست.

قصد داریم خواص برخی گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات فصل بهار را برشماریم که تا زمان باقی است از آنها استفاده کرده و سلامت خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. به دلیل شرایط آب و هوایی، میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ بهاری تاثیرات معجزه‌آسایی بر ما دارند؛ پس از آنها غافل نشوید.

توت‌فرنگی

باقالی، ریواس و قارچ

تربچه‌ قرمز

نخود فرنگی

بوی ریحان، عطر پونه


موضوعات مرتبط: میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, ] [ 20:24 ] [ احسان ]

سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران   گفت: نوشیدن دوغ عناصر جذب آهن را بالا می برد، یعنی زمانی که با غذاي حاوی آهن مصرف شود یکی از آن ها باعث خنثی شدن آهن دیگری می شود.

وی با بيان اينکه غذاهایی مانند چلو خورش، سبزیجات، سوپ دارای آهن بسیار هستند افزود: کسانی که کم خون هستند سعی کنند دوغ را 10 دقیقه بعد از غذا مصرف کنند تا هم آهن غذا جذب بدن شود هم آهن دوغ، زیرا با این نوع مصرف بدن رو به تحلیل نمی رود.

وی توصیه کرد: در واقع امروزه اثبات شده به دليل اختلال سیستم هورمونی میزان کلسیم خانم های 30 سال به بالا رو به تحلیل است و اختلالاتی در استخوان به وجود می آید.

وی بیان کرد: زنان باید به خاطر داشته باشند همراه غذا از نوشابه ی کمتری استفاده کنند و سعی کنند بعد از غذا از دوغ استفاده کنند زیرا اسید نوشابه مشکلات گوارشی را برای افراد رقم می زند و زنان به دلیل این که بدنشان نسبت به مردان ضعیف تر است توصيه مي شود دوغ را بعد از غذا مصرف کنند.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:دوغ,هورمون,نوشابه, ] [ 20:15 ] [ احسان ]

۵ نوع از میوه‌هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می‌شود.
سیب
خیار

بادمجان

کیوی
پرتقال

............................................................................................................................................................

برای خواندن جزئیات به ادامه  ی مطلب مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:41 ] [ احسان ]

وقتی در محیط وب در حال گشت و گذار باشید و نیاز به یک ماشین حساب داشته باشید، شاید ساده ترین راه استفاده از ماشین حساب ویندوز باشد اما شما می توانید از نوار آدرس مرورگر اینترنت به عنوان یک ماشین حساب استفاده کنید تا جاییکه حتی نیاز به نصب هیچ افزونه ای ندارید و در هر مرورگر می توانید عملیات ریاضی را به راحتی انجام دهید.

 برای این کار مرورگر اینترنتی خود را باز کرده و در نوار آدرس مرورگر عبارت زیر را وارد کنید: به عنوان مثال برای جمع در مقدار می توانید از دستور زیر استفاده کنید:
Javascript:x+ Y  و به جای y.x  اعداد مورد نظر خود را وارد کنید شما می توانید برای هر چهار عمل اصلی ریاضی از این ترفند استفاده کنید.
شما می توانید عملگرها را به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید به عنوان مثال:
 Javascript(14-3)/4*5
همچنین شما می توانید توان و جذر اعداد را با این ترفند محسابه کنید به عنوان مثال‌: (4،javascript:math.pow(3می توانید جذر عدد 64 را محاسبه کنید.
اين دستور حاصل عبارت 3 به توان 4 را محاسبه مي كند و با دستور (javascript:math.sqr(64
این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر این ترفند روی مرورگر شما قابلیت Javascript روی مرور گر شما فعال نیست باید آن را از قسمت تنظیمات مرورگر فعال کنید.
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:16 ] [ احسان ]

خمیر دندان خوب مهم ترین منبع برای تأمین فلوراید موردنیاز دندان هاست.

هنگام خرید خمیر دندان چندان فرقی نمی کند که چه مارکی را با کدام طعم و رنگ انتخاب کنید مهم این است که حاوی فلوراید باشند. بعضی خمیر دندان ها سفید کننده اند البته ترکیبات سفید کننده ای که در خمیر دندان وجود دارد بسیار جزئی است این خمیر دندان برای مصرف روزانه مناسب نیستند چون مقدار مواد ساینده آن ها بیش از حد طبیعی اس
ت.
 
خمیر دندان های ژله ای برای کودکان مناسب تر است ظاهر شفاف و کف کمتر هم از ویژگی های دیگر خمیر دندان های ژله ای به شمار می رود.

توت  فرنگی، پوست پرتقال و جوش شیرین نمک و آبلیمو از  خمیر دندان هایی هستند که اگر به هر دلیلی شرایطی پیش آمد که خمیر دندان در دسترس نداشتید از آن ها استفاده کنید.
 
بیشتر از یک نخود لازم نیست که از خمیر دندان استفاده کنید حتی مقدار کم آن هم دندان هایتان را تمیز می کند.

هر از گاهی نوع و جنس خمیر دندانتان را تغيير دهید خمیر دندان های رنگارنگ انگیزه می دهند.

هر یک از این رنگ ها یک خاصیت دارد یکی سفید کننده است و دیگری به از بین بردن پلاک های میکروبی یا جلوگیری از پوسیدگی کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها:
[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ] [ 9:27 ] [ احسان ]
پزشکان به تازگی به نوعی ارتباط جدید مابین پتانسیل هوش و سلامت مغز در انسان پی برده اند که نشان می دهد افراد باهوش از مغز سالم تری به نسبت افراد عادی برخوردارند.

گفتنی است، پزشکان با استفاده از نوعی دستگاه که در چشم پزشکی به کار می رود از طریق چشم افراد به مطالعه عروق خونی در مغز آنها پرداخته اند و متوجه شده اند که  در افراد باهوش عروق خونی مقاوم تر و پیچیده تری وجود دارد.

این تحقیق بر روی حدود 1000 نفر در فاصله چند سال صورت گرفته است.

بررسی ها نشان می دهند،دانشمندان این کار را با استفاده از تصویربرداری دیجیتال شبکیه برای به دست آوردن یک پنجره بر روی شرایط عروقی در مغز با نگاه کردن در عروق خونی کوچک در شبکیه، واقع در پشت چشم انجام داده اند.

البته شرایط دیگر از قبیل بهداشت، شیوه زندگی و محیط زیست ممکن است نقش مهمی ایفا کند و زندگی فرد را تغییر دهد.

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مغز انسان، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ] [ 8:17 ] [ احسان ]

در جوانه گندم ویتامین های گروه B,E وجود دارد. 

گفتنی است ویتامین B یکی از منابع اصلي تنظیم سیستم عصبی بدن، رفع کم خوابی و جلوگیری از آسیبهای روحی مانند استرس و افسردگی است. 

بررسیها نشان می دهد؛ همچنین جوانه گندم دارای سلنیوم، منیزیم و همینطور ویتامین E است که سبب تقویت بدن و مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد و در نتیجه مقابله با سرطان ها می شود. 

جوانه گندم به واسطه طعم خوبی که دارد می تواند توجه کودکان را به خود جلب نموده و باعث شود به خوردن آن در کنار غذا علاقه مند باشند.
جوانه گندم سبب افزایش رشد استخوانی به ویژه در سنین ماقبل بلوغ در کودکان می شود. 
از دیگر موارد اصلی استفاده از جوانه گندم در زیبایی و طراوت پوست و مو و رفع مشکلات پوستی است. 
برای زیبایی عده ای ازافراد از ماسک جوانه گندم بر روی پوست صورت خود نیز استفاده می کنند.

برچسب‌ها:
[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 10:0 ] [ احسان ]

موز سرشار از پتاسیم است و برای همین هم خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

 متأسفانه این روزها شنیدن خطر سکته‌ی مغزی و سکته‌ی قلبی در بین سنین مختلف خیلی شایع شده است. اما هر مشکلی راه حلی دارد.

 بر اساس بررسی‌های محققان سازمان جهانی سلامت، میزان مناسب پتاسیم در بدن خطر سکته‌ی مغزی را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. 

 از آنجایی که موز سرشار از پتاسیم است (هر 100 گرم موز 413 میلی گرم پتاسیم دارد) مصرف منظم آن برای سلامت عروق بسیار مفید است.

محققان نتایج 33 بررسی را گردآوری کرده و به این نتیجه رسیدند افزایش میزان دریافت پتاسیم در افراد بزرگسال فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را کاهش می‌دهد بدون این که تأثیر منفی روی تجمع چربی خون و یا عملکرد کلیه‌ها داشته باشد.

 

میزان دریافتی پتاسیم برای بهره‌مندی از خواص آن بین 90 تا 120 میلی مول در روز تخمین زده شده است. محققان همچنین تاکید می‌کنند که مصرف زیاد پتاسیم (سقف مصرف آن 3500 میلی گرم در روز است) برای بیشتر مردم که عملکرد کلیوی نرمالی دارند مفید است و می‌تواند باعث کنترل فشار خون بالا و پیشگیری از خطر سکته‌ی مغزی شود.

منبع:تبیان



موضوعات مرتبط: مغز انسان، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:8 ] [ احسان ]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  "لسلی وسهال" از موسسه پزشکی هاوارد هاگز در آمریکا و مجری این تحیقات گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا از ژنتیک در این حشرات مهم ناقل بیماری استفاده شود.
هدف نخست وسهال ژنی موسوم به اورکو بود که 10 سال پیش اعضای تیمش توانستند آن را با استفاده از فناوری مهندسی ژنتیکی از پشه ها حذف کنند.
وی در این باره گفت: می دانستیم این ژن به پشه ها کمک می کند به عطر و بویی که به مشامشان می رسد واکنش نشان دهند و می دانستیم که پشه ها با بوهایی که در محیط شان وجود دارد تعامل دارند.
وسهال و همکارانش از نوعی ابزار مهندسی ژنتیک برای جهش خاص ژن اورکو در پشه  Aedes aegyptiکه ناقل تب دانگی است استفاده کردند.
آنها با استفاده از فناوری مهندسی ژنتیک جنین پشه را دستکاری کرده و منتظر ماندند تا جنین ها بالغ شوند، سپس بالغین را شناسایی کرده و گونه های بالغ را تولید کردند که به آنها امکان می داد تا نقش ژن اورکو را در زیست شناسی پشه مطالعه کنند.
این پشه های مهندسی شده فعالیت کاهش یافته را در نورون های مرتبط با حس بویایی کاهش دادند. سپس آزمایش های رفتاری از تغییرات بیشتری پرده برداشت.
وقتی این پشه ها می توانستند بین انسان و حیوان یکی را انتخاب کنند پشه های طبیعی Aedes aegypti به سوی انسان جذب می شدند. اما پشه هایی که دچار جهش در ژن اورکو بودند انسان را کمتر ترجیح داده و بیشتر به سوی خوکچه هندی تمایل می یافتند. حتی در حضور دی اکسید کربن که گفته می شود به پشه ها کمک می کند بوی انسان را بهتر تشخیص داده و واکنش نشان دهند.
وسهال تاکید کرد: با مختل کردن یک ژن منفرد می توانیم به طور اساسی پشه را از جستجوی انسان منحرف کنیم.
با این حال دانشمندان هنوز نمی دانند آیا این پشه های مهندسی شده دیگر نمی توانند بوی خوش انسان را درک کنند یا بوی بد خوکچه هندی برای آنها جذاب می شود، یا هر دو.
نتایج این تحقیقات در نشریه نیچر منتشر شده است.


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:55 ] [ احسان ]

به نام خدا

مفتخر هستم که انتشار صدمین مطلب در این وبلاگ با گذشت کمتر از یک سال را به شما بازدید کننده ی محترم تبریک گفته و بنده انتظار رضایت شما را خواهان هستم.

مدیر وب:احسان کلاته


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:47 ] [ احسان ]

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دندان های ما همیشه رازهای خاصی داشته اند که شاید در مورد آن ها چیز زیادی نمی دانیم. دندان می تواند بیماری های خود و یا بیماری های دیگر بدن را به راحتی به شما بگوید. تنها باید با نشانه های مهم آن آشنا باشید تا مبادا با نادیده گرفتن آنها دچار مشکلات بزرگتر شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

...............................................................................................................................................................

لطفا به ادامه ی مطلب بروید.

 

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:39 ] [ احسان ]

اگرچه انسان هزاران سال است که به مطالعه آسمان ها و کیهان پرداخته، اما هنوز اطلاعات بسیار اندک و ناچیزی پیرامون فضا و جهان اطراف خود دارد. همچنان که در راستای افزایش دانش و آموخته های خود گام برمیداریم، هر روزه با مسائل شگفت آور جدیدتری آشنا می شویم و این درحالیست که برخی از آنها بسیار پیچیده و گیج کننده می باشند. در ادامه این مقاله به مجموعه ای از شگفت انگیزترین، جالب ترین و عجیب ترین حقایق نجوم و دانش ستاره شناسی اشاره خواهیم نمود.

.........................................................................................................

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: نجوم، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 10 خرداد 1392برچسب:, ] [ 16:30 ] [ احسان ]

برای پیشگیری از پوکی استخوان تنها مصرف کلسيم کافی نیست بلکه باید عادت های نادرست غذایی مان را تغییر دهیم.
براساس تازه ترین پژوهش های متخصصان برزیلی مصرف یک لیوان نوشابه احتمالا بروز پوکی استخوان را تا 35 درصد افزایش می دهد.
در واقع ترکیب کافئین اسید فسفریک موجود در نوشابه از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کند.
در مورد مصرف قهوه نیز همین موضوع صادق است و هر چه میزان کافئین وارد شده به بدن بیشتر باشد کلسیم بیشتری از طریق ادرار دفع می شود.
بنابراین اگر می خواهید دچار پوکی استخوان نشوید نباید روزانه بیش از دو فنجان قهوه بنوشید.

bashgah khabarnegaran


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:4 ] [ احسان ]
ارگانی، متخصص کلیه گفت: سیگار و قلیان به صورت غیر مستقیم تاثیر خود را بر روی کلیه می گذارد و احتمال بروز سرطان کلیه در این افراد بیشتر است.

وی عنوان کرد: فاکتورهای محیطی و ژنتیکی عامل اصلی بروز سرطان کلیه در افراد است که عامل ژنتیکی افرادی که مستعد سرطان کلیه هستند مبتلا می‌شود.

وی تصریح کرد: عوامل محیطی مانند عوامل شیمیایی و فیزیکی مواد غذایی ناسالم، ترکیبات بنزین از عوامل اصلی بروز سرطان کلیه در افراد است.

وی خاطرنشان کرد: از علائم بروز سرطان کلیه در افراد، خون در ادرار، درد کلیه‌، کاهش وزن، علائم خارجی کلیوی، مانند کم‌خونی، کیست‌کلیوی می‌باشد.

وی افزود: سرطان کلیه یکی از ده بیماری خطرناک است که از سنین چهل‌ و پنج سالگی اتفاق می‌افتد و امکان ابتلا در آقایان و خانم‌ها به نسبت یکی است.

وی افزود: سیگار هم عامل خطر اصلی ابتلا به سرطان به شمار می رود و سیگاریها دو برابر بیشتر از غیر سیگارها‌ در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

BASHGAH-E-KHABARNEGARAN


موضوعات مرتبط: پزشکی، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:سرطان,سیگار,کلیه,دخانیات, ] [ 11:4 ] [ احسان ]

بر هم خوردن تعادل خواب شبانه وسیله‌ی انواع وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل سبب افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض در انسان‌های عصر مدرن شده است.

 
گفتنی است؛ نور مصنوعی ناشی از این دستگاه‌ها سبب کاسته شدن از شدت فعالیت نورون‌های مغزی در افراد هنگامی که خواب هستند می‌شود و در نتیجه باعث عدم ترشح هورمون ملاتونین‌ که نقش اساسی در تنظیم خواب شبانه دارد می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های جدید که از لامپ های LED پرقدرت استفاده می‌کنند بیشترین تاثیر را در بر هم خوردن ریتم خواب شبانه دارند، زیرا آنها می توانند طول موج‌های آبی و سبز درست کنند که این طول موج‌هها برای چشم بسیار حساسیت‌زا است و میزان واکنش چشم به آن بالا است.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد خواب شبانه خود را مختل نکنند و این وسایل را در هنگام خواب از خود دور نگه دارند همینطور پزشکان به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده‌اند تا از نور آبی برای تاریکی فضای داخلی هواپیما استفاده نکنند و در عوض از نور قرمز و یا نارنجی که چشم حساسیت کمتری به آن دارد استفاده کنند.
 
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 20:16 ] [ احسان ]

بر اساس مطالعه ای که به صورت مشترک توسط دانشگاه آکسفورد و اکستر در انگلستان انجام شد، مشخص گردید در مادران بارداری که رژیم غذایی پر کالری دارند و به صورت مداوم وعده صبحانه را مصرف می کنند، احتمال پسردار شدن بیشتر است.

برای انجام این تحقیق، رژیم غذایی 740 مادر باردار مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد 56 درصد مادران مورد مطالعه، کالری بالایی دریافت می کردند و نوزاد آنها پسر بود.

علاوه بر این، ‪ 45 ‬  درصد از مادرانی که صاحب نوزاد دختر شدند، از سطح تغذیه پایین تری برخوردار بودند.‬‬

محققان دریافتند مادرانی که نوزاد پسر به دنیا آوردند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و ویتامین ‌های C ،E‬  و B12‬ استفاده کرده اند.

دلیل طراحی این مطالعه، کاهش تولد نوزاد پسر در کشورهای پیشرفته صنعتی به ویژه انگلستان بوده است. این تحقیق نشان داد که در این کشورها مردم اغلب تمایل به رژیم غذایی کم کالری دارند.

شرح و نتایج این پژوهش در نشریه بیولوژی کالج سلطنتی انگلیس به چاپ رسیده است.


برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 18:3 ] [ احسان ]

تا کنون تصور می شد ریزش مو و طاسی تنها از پدر به ارث می رسد و به عنوان مهم ترین عامل در ریزش موی مردان محسوب می شود، محققان به تازگی دریافته اند، ژن ریزش موی سر ممکن است از مادر به فرزند منتقل شود.
بر اساس یافته های جدید این محققان، ژن طاسی سر در مردان بر روی کروموزوم X قرار دارد و این در حالیست که مردان کروموزوم X و خاصیت های آن را همواره از مادران خود به ارث می برند.
این مطالعات جدید که توسط محققان آلمانی صورت گرفته همچنین نشان می دهد، بیشتر از آنکه ریزش موی سر یک پسر به پدر خود برود به پدربزرگ مادری اش شباهت خواهد داشت.
ژن عامل طاسی با گیرنده هورمون های جنسی مردانه یا آندروژن در ارتباط استو این گیرنده نوعی پروتئین است می تواند این هورمون را فعال کرد و بر روی پوست سر تاثیر گذارد.

منبع رز اسکای


برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:45 ] [ احسان ]

 

 

 محققان بهداشتی دانمارک مدعی شدند: از آنجا که برنج حاوی آرسنیک غیرآلی است، مصرف زیاد برنج می تواند خطر بروز سرطان را در فرد افزایش دهد.

 

  این محققان از والدین خواسته‌اند تا از دادن روزانه نوشیدنی‌های برنجی یا شیربرنج و همچنین سوفله برنج به کودکان به دلیل احتمال بالای ابتلا به سرطان جدا خودداری کنند.

 

قرار است نتایج این تحقیقات علمی تا دوماه دیگر منتشر شود.

 

در ماه سپتامبر نیز سازمان نظارت بر محصولات غذایی آمریکا اعلام کرده بود که تحقیقات گسترده‌ای را برای میزان خطرناک بودن برنج و محصولات غذایی بر پایه برنج در ابتلا به سرطان آغاز کرده است.

منبع : ایسنا





موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:29 ] [ احسان ]

بنی امیه در جهت تخریب شخصیت شیعه و به خصوص حضرت علی (ع) اقدامات گسترده ای را انجام داده بود،که خیلی از آنها هنوز هم در فرهنگ محاوره ای و ضرب المثلهای ما باقی مانده است .یک نمونه بارز این مطلب نحسی عدد 13 بود.آنها13 رجب روز میلاد حضرت علی (ع) را عدد نحس و بدیمن بین مردم رواج دادند در حالیکه این عدد برای شیعیان مبارکترین عدد است.
جالب است بدانید، بنی امیه در گذشته و در زمان امام محمد باقر (ع) عدد 5 که شماره پنجمین امام بود را نحس اعلام کرد که البته به مرور زمان این قضیه کم رنگ شد و تقریبا امروزه کاملا از بین رفته است.

..............................................................................................................................................................

جون هرکی دوست داری برو ادامه ی مطلب :


موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:23 ] [ احسان ]

دانش آموزان سال آخر که امسال داوطلب کنکور سراسری هستند و هم اکنون به زمان امتحانات نهایی نزدیک می شوند توجه داشته باشند همیشه با خوردن صبحانه کامل که مواد پر کالری را دارند در سرجلسه امتحان حضور داشته باشند.

موقع امتحانات نهایی دستمال پارچه ای و بطری آب لیمو برای شادی و نشاط شما تاثیر به سزایی دارند که باید موقع امتحان به همراه داشته باشید.

 همچنین دانش آموزان با ساعتی که به همراه خود دارند وقت خود را تنظیم کنند تا بتوانند با دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:25 ] [ احسان ]

دانش آموزانی که امسال مشغول امتحانات مدرسه هستند و هم برای کنکور آماده می شوند باید 4درسی که شامل امتحانات نهایی می شود را تشریحی بخوانند.

وی در خصوص نحوه مطالعه دروس امتحانات نهایی افزود: داوطلبان باید دقت کنند که 3درصد دروس را به صورت تستی و 70درصد را به صورت تشریحی مطالعه کنند و این میزان مطالعه در مورد دروس امتحانات داخلی به صورت مساوی است .

نکویی توصیه کرد: درسهای عمومی را به صورت تست به کتاب مطالعه کنند به این صورت که هر روز صبح از ساعت 8صبح تا 9:15مثل کنکور از خود آزمون بگیرند برای هر درس یک ربع تست بزنند و پس از بررسی جواب های نادرست را رفع اشکال کنند که به این روش تکنیک نقصانی می گویند .

وی گفت : قرار نیست دانش آموزان سر‌آزمون همه سوالات را جواب دهند  آنها پس از پایان آزمون  می توانند پاسخ های خود را بررسی کنند و مباحثی که در آنها ضعیف هستند را شناسایی و دوباره به کتاب مراجعه و  مطالعه کنند.

نکویی در خصوص درسهای اختصاصی هم گفت: درسهای اختصاصی  را به صورت حجمی باید مطالعه کنند به طور مثال تجربی ها 3ساعت درس زیست را می خوانند  و کتاب ها را سریع ورق می زنند و پس از آن چند تا تست سراسری می زنند باید دقت کنند که  این وقت یادگیری نیست و نباید تست تألیفی بزنند.

این مشاور همچنین گفت: در این برهه از زمان داوطلبان فکر می کنند هر چه خوانده اند فراموش کرده اند ولی باید بدانند که این موضوع طبیعی است .

دانش آموزان نباید زیاد درگیر برنامه ریزی شوند و بهتر است یک جدول چک مارک یا روند نما داشته باشند که هر درس را که می خوانند آن را یاد داشت کنند تا چیزی را فراموش نکنند


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:23 ] [ احسان ]

باید گفت این روزها بسیاری از نوجوانان از کم اشتهایی و دردهای زودهنگام رنج می برند که بخش اعظمی از این بیماری ها به علت خوردن فست فود و غذاهای نا مناسب در بدنشان ایجاد می کنند.

این رورها با همه این مشکلات فصل امتحانات نیز فرا رسیده و زمان آن است که تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد کنید. در ادامه بهترین رژیم غذایی که می توان در این دوران  استفاده کرد را آورده ایم.

به ادامه ی مطلب بروید.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, ] [ 19:18 ] [ احسان ]

images355555557890

بیش فعالی چند گونه است که هر کدام هم نشانه هایی دارد. باید دید کودک بیش فعال ما به کدام دسته مربوط است تا بتوانیم به او کمک کنیم.

به ادامه ی مطب بروید.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, ] [ 16:41 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1133
بازدید کل : 483031
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .