"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید
پیاز مملو از ویتامین A است و برای تشكیل مینای دندان وجود این ویتامین بسیار ضروری است علاوه بر این، سبزیجات تند، لثه‌ها را تمیز كرده و باعث تحریك آن ‌ها نیز می ‌شوند.

بررسی ها نشان می دهند، پیاز موجب تولید بزاق بیشتری در دهان می شود که این سبب از بین رفتن باکتری های بد دهان می شود. پیازموجب تمیز شدن فواصل بین دندان ها هم می شود.

گفتنی است، با جویدن پیاز خام همراه با غذا می توان با کمک ویتامین دو فسفر موجود در آن که موجب تقویت استخوان ها و دندان های ما می شود از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کرد.
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، پیاز خام اگرچه ممکن است خوشمزه نباشد اما باعث بازسازی مینای دندان و سلامت لثه ها خواهد شد.
 

موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:پیاز,لثه,دندان, ] [ 19:56 ] [ احسان ]

براساس پژوهش‌های حاضر بزرگسالان باید مصرف کافئین را به 300میلی‌گرم در روز که معادل حدود 2 فنجان قهوه است، کاهش دهند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند مبتلایان فشار خون بالا مشکلات قلبی و زنان باردار باید کم‌تر از 200 میلی‌گرم در روز و افرادی که دچار اضطراب و بی‌خوابی هستند باید مصرف آن را قطع کند.

گفتنی است، کافئین در قهوه،‌ چای،‌ نوشابه و شکلات و حتی آب آشامیدنی و انبوهی از مواد غذایی وجود دارد که مصرف مکرر آن از اثرکردن قرص‌های مسکن و داروها به هنگام بیماری و

نتایج مطالعات نشان می‌دهند داروهایی که به عنوان مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد حاوی مقدار زیادی کافئین هستند که باعث اعتیاد و وابستگی در مصرف کننده می‌شوند.یا احساس درد در بدن می‌کاهد.


موضوعات مرتبط: پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 10 خرداد 1393برچسب:قهوه, ] [ 12:48 ] [ احسان ]

حقیقات نشان داده‌اند این مواد غذایی با دارا بودن ترکیبات ضد سرطان شایع ترین و گریبان‌گیر‌ترین بیماری امروزی را در بدن شما ریشه‌کن می‌کند. 

1.زنجبیل 

2.رزماری 

3.زردچوبه 

4.فلفل قرمز 

5.سیر

6.نعنا 

7.بابونه 

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته, ] [ 12:4 ] [ احسان ]

این روزها با ورود به ماه خرداد اولین موج های گرم نیز وارد کشورشده است به نظر می رسد تابستانی زودهنگام در راه است.اما چگونه می توان گرما زدگی و گرمای تابستان را به راحتی دفع کرد؟ این سوالی است که در ادامه بهترین پاسخ ها را برای آن آماده کرده ایم :



1- اولین نکته استفاده نکردن از لباس های ضخیم است همچنین دقت داشته باشید که چند لایه پوشیدن نیز در این دسته قرار میگیرد پس به هیچ عنوان کاری را انجام ندهید که مانع از دفع گرما از بدن می شود. 

2- ورزش در این فصل می تواند به لاغر شدن شما کمک کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای فرار از گرما و گرمازدگی باید مایعات را به شدت مصرف  کنید. هر ورزشکاری باید همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشد. 

3- اگر مجبور هستید به گرما عادت کنید بهتر است این کار در طی یک یا دوهفته باشد. برخی برای آنکه به گرما عادت کنند تمام مدت برای دو روز زیر افتاب هستند اما این افراد تنها زمینه گرمازدگی را فراهم می کنند.

4- استحمام را فراموش نکنید چرا که یکی از موثرترین راه های فرار از گرمازدگی یک دوش آب خنک است. سعی کنید در تابستان حداقل روزی یک بار به حمام بروید تا کمتر گرمتان شود. 

5- استفاده از غذاهای فست فوتی را تا حد امکان کاهش دهید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که خوردن غذاهای فرآوری شده در تابستان احتمال گرمازدگی را تا 70 درصد افزایش می دهد. از جایگزین های مفیدتری مانند آب دوغ خیار به جای این غذاها استفاده کنید.

YJC.IR


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:گرمازدگی,احسان,کلاته,حمام,آب,, ] [ 11:24 ] [ احسان ]

چاقی بسیار زیاد و یا کمبود وزن هر دو از جمله مواردی هستند که نمی توان به آن ها به عنوان شرایط سالم نگاه کرد. 

افرادی که کبود وزن دارند ضعیف تر هستند و  ممکن است به بیماری های مختلفی دچار شوند در حالی که با کمی غذا خوردن می توانند به وزن دلخواهشان برسند. در این مطلب بهترین موادی که برای چاق شدن می توانید مصرف کنید را معرفی می کنیم.


** گردو
** شیر پرچرب

** نارگیل
** موز
** دانه های مغذی
** بادام
** روغن زیتون
** سیب زمینی
** لوبیا
** موجودات دریایی

 

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 ارديبهشت 1393برچسب:چاقی, ] [ 15:28 ] [ احسان ]
کارشناسان به افرادی که می‌خواهند در فصل بهار بدن خود را از مواد شیمیایی آلوده پاکسازی نمایند توصیه می‌کنند از نوبرانه‌های بهاره به این منظور استفاده نمایند.
 
گفتنی است، از جمله مواد غذایی مفید که می تواند نقش سم زدایی برای بدن داشته باشد می توان سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم پیچ و کرفس به همراه انواع توت‌ها را نام برد.
 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در ساختار این سبزیجات مولکول‌های خاصی وجود دارد که  می تواند مواد سمی موجود در کبد را از بین ببرد.

 
همچنین این سبزی‌ها دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌های کمکی برای بدن است  که با رادیکال‌های آزاد که مسئول ایجاد بیماری در بدن هستند می تواند 
مقابله نماید.

 
پژوهشگران مصرف دیگر مواد غذایی مانند چای سبز و همینطور آب را برای زدون سموم از کبد بسیار موثر می‌دانند.
مصرف چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های فراوان در ترکبی آن می‌تواند سبب از بین بردن رادیکال‌های آزاد شود مصرف چای سبز همچنین می‌توانند سبب بهبود حافظه و کاهش چربی‌های دور شکم گردد.

 منبع : YJC


موضوعات مرتبط: میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:سبزی,خون,کبد,احسان کلاته, ] [ 18:31 ] [ احسان ]
سکنجبین از عسل و سرکه ساخته می‌شود که مصرف آن نفوذ غذا به سلول‌های بدن از جمله سلول‌های کبد را افزایش می‌دهد. 
 
 مصرف آب برای افراد گرم مزاج و کسانی که معده گرمی دارند مانند کودکان مفید است ولی کسانی که سرد مزاج هستند مصرف آب همراه با غذا موجب افزایش سردی معده آنها می‌شود. 
 
کارشناسان تغذيه مي‌گويند مصرف زیاد آب همراه با غذا موجب افزایش سردی معده می‌شود و اگر این اصول رعایت نشود سبب آسيب به معده مي‌شود. 

 

  
به گفته‌ي کارشناسان تغذيه مصرف آب همراه با غذا موجب اختلال در هضم غذا می‌شود همچنین باید 2 ساعت قبل از غذا آب مصرف کرد تا در هضم غذا اختلالی ایجاد نشود. 
 
شربت سکنجبین یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در "طب سنتی" است که دافع صفراست و صفرای اضافی بدن را خارج می کند سکنجبین از عسل و سرکه ساخته می‌شود که نفوذ غذا را به سلول‌های بدن افزایش می‌دهد.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:سکنجبین,خواص درمانی, ] [ 20:0 ] [ احسان ]

زردچوبه جزء ادویه‌های معروفی است که بدن را از بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند و سلول‌های سرطانی را در بدن متوقف می‌کند.

 
بررسی‌ها نشان می‌دهند استفاده کردن این ادویه پر خاصیت در مغز باعث بهبود و افزایش عملکرد مغز می‌شود و قدرت یادگیری ذهن را برای مسائل درسی و ریاضی در کودکان افزایش می‌دهد.
 
گفتنی است، آلزایمر و فراموشی از دیگر مشکلات شایع مغزی است که در سالمندان بیشتر است، از این رو با اضافه کردن مقدار زیادی از این ادویه در هر وعده غذایی سالمندان می‌توان روند پیری را کاهش داد و آلزایمر و فراموشی را به تاثیر انداخت.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند زردچوبه باعث "افزایش جریان خون" در مغز می‌شود و از قدیم به علت خاصیت‌های دارویی زیادی که دارد از آن برای کاهش درد مفاصل و درد‌های استخوانی نیز استفاده می‌کردند.

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:زردچوبه,احسان کلاته, مغز, ] [ 18:53 ] [ احسان ]

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد بادمجان جزو سبزیجاتی پرمصرف در سبد خانواده ها به شمار می رود که هنگام خرید آنها باید نهایت احتیاط را به کار گیرید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛بادمجان جزو سبزیجاتی است که کشاورزان از چیدن و برداشت آن قبل از نارس بودن و در زمان رشد باید جدا جلوگیری کنند در غیر این صورت جان افراد زیادی را به خطر می اندازند.
 
بررسی ها نشان می دهند، در بادمجان نوعی سم خطرناک موجود است که برای تشخیص آن می توانید قبل از آنکه بادمجان خریداری کنید اگر قسمتی سبز و یا بسیار سخت در بادمجان دیدید آن ناحیه جزو قسمت هایی است که در صورت مصرف دچار مسمومیت های حاد خواهید شد و زمینه برای رشد سلول و "تومورهای سرطانی" در بدن شما فراهم می شود.
 
گفتنی است، بادمجان اگر چه فواید بیشماری دارد و جزو سبزیجاتی به شمار می آید که نقش ویژه ای در تقویت روده و معده و بر طرف کردن یبوست و مشکل های گوارشی دارد اما پزشکان توصیه می کنند بهتر است قبل از پوست کندن بادمجان 5 دقیقه آن را در آب بجوشایند تا مواد سمی زیر پوست آن خارج شود سپس آنها را مصرف کنید و مصرف نوع آب پز آن بسیار مفیدتر از سرخ کردن آن است.

موضوعات مرتبط: پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:بادمجان,سم, ] [ 19:25 ] [ احسان ]
[ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, ] [ 10:43 ] [ احسان ]

خوردن با عجله و سریع یکی از راه های تخلیه هیجان و عصبانیت برای بعضی از افراد است که این امر موجب پدیدار شدن "مشکلات روانی" بسیاری می شود.

 

 بعضی از افراد هنگام عصبانیت کم اشتها می شوند که در مواقع عصبانیت، "استرس" و تنهایی برای تخلیه هیجانات و عصبانیت تند تند غذا می خورند که یکی از مهمترین مشکلاتی را که "چاقی" نام دارد به وجود می آورد. 

 

گفتنی است، تند غذا خوردن در وعده های غذایی هنگامی که عصبانی هستند یک واکنش رفتاری است و به همین دلیل به افراد توصیه می شود هنگام عصبانیت "غذاهای کم کالری"  مانند سبزیجات و میوه های سفت و جویدنی نظیر هویج و خیار مصرف کنند.

 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 آذر 1392برچسب:, ] [ 19:53 ] [ احسان ]

بادام به دلیل "آنتی اکسیدان‌ها"، پروتئین و فیبر بالایی که دارد منبع خوبی از یک غذای کامل برای افراد به شمار می‌آید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد یبوست از مشکلات شایعی است که افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن را دارند با آن روبرو می‌شوند اما مصرف بادام در طول "دوره کاهش وزن" می‌تواند یبوست را برطرف کند ودردها را تسکین دهد.

گفتنی است بادام تلخ دارای اسید سیانیدریک است لذا از آن نباید در حد زیاد استفاده کرد از این رو تنها مجاز به مصرف 30 عدد از آن هستیم.

گفتنی است در میان تنقلات و آجیل‌ بادام و پسته اگر به صورت صحیح و قبل از وعده‌های اصلی غذایی مصرف شوند می‌توانند چربی‌های بدن را بسوزانند.

قبل از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام باید 10 عدد بادام میل کنید در این صورت چربی غذا از یبن می‌رود و بدن بعد از مصرف غذا شروع به کالری سوزی می کند و "متابولیسم بدن" افزایش می‌یابد.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:, ] [ 20:17 ] [ احسان ]

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهند "خرمالو" میوه ای بسیار شیرین است که از میوه های پاییزی به حساب می آید و سرشار از "مواد مغذی" مثل "ویتامین ها" و "آنتی اکسیدان ها" است. 

بررسی ها نشان می دهند خرمالو به دلیل "منگنز" و "پتاسیم" که دارد می تواند "رادیکال های آزاد" را از بیان ببرد.این میوه به دلیل داشتن "ویتامین B" و "اسیدفولیک" برای دختران و خانم ها بسیار مفید است و می تواند میزان خون موجود در بدن آن ها را کنترل کند و به یک سطح معینی برساند. 
 
مطالعات نشان می دهند خرمالو می تواند از "سرطان پوست" جلوگیری کند و تمام مشکلات و آسیب های پوستی را درمان کند.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:خرمالو,سفیدی مو, ] [ 21:3 ] [ احسان ]

جالب است بدانید افرادی که عادت دارند فست فود مصرف کنند نباید آن را به یکباره کنار  بگذارند زیرا دچار "ریزش موی" شدیدی خواهند شد بلکه باید با راه های ساده مضرات آن ها را کاهش دهند.

 
"خوردن آب" به مقدار زیاد، "سبزیجات" و گاهی اوقات "نفس کشیدن های عمیق" می تواند "سوخت و ساز" بدن را بعد از مصرف این غذاها افزایش دهد و به نوعی از ضررات بیشمار آن کمی راحت شویم و یا چاق نشویم.
 
خوردن آب زیاد و نفس های عمیق می تواند "چربی های مغز" آن را از  بین ببرد و اگر فعالیت کافی داشته باشیم می توانیم به درستی خطر مرگ ناشی از فست فودها را تا 60 درصد از بین بیریم.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:فست فود,ضرر, ] [ 19:22 ] [ احسان ]

آيا تا به حال خوردن بستني را در فصول پاييز و زمستان تجربه كرده ايد؟ اگر بر اين باوريد که خوردن بستني در پاييز و زمستان باعث سرماخوردگي مي شود، سخت در اشتباهيد.

بستني در فصول سرد سال كرختي و خستگي را كاهش داده و فوايد بيشتري نسبت به استفاده از آن در ساير فصول دارد.
 
خوردن بستني در سرما به ويژه در پاييز و زمستان باعث به تعديل رساندن درجه حرارت بدن خواهد شد و مي تواند به عنوان خوراكي براي روزهاي سرد سال براي كودكان حساب كرد.
 
بستني اگر از روي اصول و با اندازه مصرف شود، مي تواند فوايد زيادي براي كودكان باشد و مادران حتماً بايد قبل از خريد بستني از شير تازه و سالمي كه در تهيه آن استفاده شده است، آگاهي يابند.
 
بستني زمستاني به دليل كالري كمي كه دارد، مي تواند به عنوان يك ميان وعده مناسب براي كودكان به كار رود و غذايي خوشمزه براي كودكان و نوجوانان به حساب مي آيد.
 
باشگاه خبرنگاران
 
 

موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:بستنی,زمستان,پاییز,سرد,سرماخودگی, ] [ 10:15 ] [ احسان ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند نعنا از گیاهانی است که نمی تواند اشعه ماورا بنفش را از خود عبور دهد.

نعنا گیاهی است که جزو خوراکی های پر طرفدار در میان سبزی هاست.

نعنا اثرات درمانی زیادی دارد و پزشکان توصیه می کنند افراد حتما آن را در وعده های غذایی خود و در میان سبزی خوردن خود جای دهند.

متخصصان پوست هم چنین بر این باورند جوشانده های گیاهی نعنا و مالیدن آن بر روی پوست به طور مداوم می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی به کار رود.

نعنا به دلیل دارا بودن ماده ی منتول می تواند از مضرات آفتاب و آب و هوای گرم بر روی پوست جلوگیری کند.


 

باشگاه خبر نگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:http://cdn,yjc,ir/files/fa/news/1392/5/17/1411748_352,jpg, ] [ 9:6 ] [ احسان ]

سفیدی دندان ها به واسطه انواع خوراکی و سیگار و قهوه در معرض خطر قرار دارند. اگر مدام قهوه یا چای می نوشید و سیگار هم می کشید، پس خیلی نباید تعجب کنید چرا دندان هایتان زرد و لثه هایتان زشت شده اند. احتمالا یا از خمیردندان های سفیدکننده استفاده می کنید یا هرچند وقت یکبار نزد دندانپزشک می روید و جرم گیری می کنید. اما راه های ساده تری هم برای سفید کردن دندان وجود دارد. چه کار ساده تر از خوردن میوه و سبزیجات خوش طعم؟ بله، خوراکی ها زیر را میل و دندان های خود را سفید کنید.

 
توت فرنگی
آجیل و دانه های خوراکی
سیب
جوش شیرین
جعفری و هویج
بروکلی
آب
پنیر
پرتقال
گلابی
شیر و ماست

جزییات را در ادامه بخوانید
 
منبع: برترين ها

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:دندان, ] [ 8:56 ] [ احسان ]

کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به حساب می آید و افرادی که به  مصرف شیر رغبت ندارند می توانند از کنجد برای تأمین کلسیم استفاده کنند.

بررسی ها نشان می دهند مصرف کنجد نه تنها موجب افزایش کلسترول خون نمی شود بلکه موجب کاهش کلسترول بد خون هم شده و مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب افزایش بازدهی آن می شود.
 
گفتنی است بعضی ها معتقدند بعد از خوردن شیر دچار نفخ می شوند و بدنشان با شیر سازگار نیست اما این باور کاملا نادرستی است زیرا شیر بلافاصله بعد از ورود به معده به دلیل واکنش های پیچیده ای که در معده ایجاد می شود کمی احساس نفخ خواهید کرد اما این احساس کاملا موقتی است و با مصرف مداوم شیر و هر روز یک لیوان به تدریج این عادت را از بین می برد.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 5 مهر 1392برچسب:شیر,کنجد,نفخ, ] [ 13:14 ] [ احسان ]

بستنی به دلیل لاکتوزی که دارد در دستگاه گوارش  راحت تر تجزیه شده و از شیر بسیار سبک تر است.

بررسی ها نشان می دهند از آن جا که کالری نقش مهمی در جلوگیری از چاقی دارند برای جلوگیری از چاق شدن باید از کالری بستنی آگاه شد.
 
بستنی باعث آزاد شدن سروتونین در مغز می شود که این ماده تاثیر خوبی بر احساسات فرد می گذارد و از افسردگی جلوگیری می کند.
 
پزشکان توصیه می کنند هر چند وقت یکبار بستنی برای کودکان خود خریداری کنید زیرا بستنی به نوبه خود سوخت و ساز کالری های اضافی را انجام می دهد اما نباید بیش از حد بستنی مصرف کرد زیرا مصرف زیاد آن در کودکان باعث بالا رفتن قند خون شده و دیابت را به دنبال خواهد داشت.
 
yjc.ir

موضوعات مرتبط: خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:بستنی, ] [ 9:58 ] [ احسان ]

برای اینکه مانع سیاه شدن موز‌ها شوید می‌توانید از مقداری آبمیوه استفاده کنید. میوه‌های زیادی هستند که اجازه نمی‌دهند موز‌ها تغییر رنگ دهند و بد منظره به نظر برسند. به عنوان مثال لیموشیرین، پرتقال، کنسرو آناناس، گریپ‌فروت و حتی لیموترش را می‌توان ذکر کرد که از میوه‌های اسیدی هستند و به همین دلیل نمی‌گذارند رنگ موز سیاه شود. فقط کافی است که سطح موز‌ها را با مقداری از آب این میوه‌ها آغشته کنید و دیگر نگران سیاه شدنشان نباشید.

حتی اگر موز‌ها را خرده کرده‌اید اما حواستان نبوده به آن‌ها آبمیوه بزنید، باز هم راه برگرداندن رنگ روشن به موز‌ها مقداری آبمیوه است: آب کنسرو آناناس یا گریپ‌فروت تا حد زیادی می‌تواند این تغییر رنگ را برایتان جبران کند
 
منبع : باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:موز, ] [ 18:27 ] [ احسان ]

انگور ميوه اي است بسيار مغذي كه درمان كننده يبوست و از بين برنده التهاب معده و روده است اگرچه اين ميوه تقويت كننده معده است، اما خوردن انگور هم آدابي دارد كه اگر رعايت نشود به بدن به ويژه معده آسيب مي رساند.

بنابر اين گزارش، بهتر است انگور بين دو غذا ميل شود حتي خوردن اين ميوه بعد از غذا توصيه نمي شود، زيرا انگور با غذاهاي چرب و گوشت هاي قرمز يا حتي گوشت ماهي سازگاري ندارد حتي كساني كه معده ضعيفي دارند بايد اين ميوه را بدون هسته و پوست بخورند.

همچنين هيچگاه بعد از خوردن انگور آب سرد نخوريد چرا كه خوردن آب سرد بعد از انگور باعث فساد آن شده و آب موجود در اين ميوه با آبي كه نوشيده ايد مغاير بوده و باعث دل درد مي شود.

yjc.ir


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:انگور,معده,روده,آب,یبوست, ] [ 14:39 ] [ احسان ]

همان طور می دانید چند روز پیش یا حتی الآن موقع گردو جمع کردن بود و هست.گردو های خوشمزه و سفید.از این رو این مطلب رو گذاشتم تا گردو خور های دست سیاه راهی برای سفیدی دستشان پیدا کنند.پس با ادامه ی پست همراه باشید.

 با استفاده از سرکه، شیر و آبغوره می توان سیاهی لکه های گردو را از دست ها از میان
موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، خوراک، ،
برچسب‌ها:

[ دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:گردو,سیاه,پوست, ] [ 14:29 ] [ احسان ]

سس مایونز به دلیل چربی بسیار بالایی که دارد موجب آسیب رساندن به بدن به ویژه آسیب به سلول های مغزی می شود.
بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند،سس مایونز چون هنگام تولید در درجه حرارت زیادی قرار می گیرد از این رو بسیار آسیب پذیر  شده و چربی های آن مستقیما در دیواره های قلبی عروقی قلب و مغز رسوب می کنند و خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند.
گفتنی است در تهییه سس مایونز ماده ای به نام پراکسید استفاده می شود که این ماده در کاهش قدرت یادگیری و فراموشی تاثیر بسزایی دارد و در سالمندان نیز موجب بروزآلزایمر می شود.
پزشکان توصیه می کنند مصرف یک قاشق کوچک سس مایونز در روز آسیب زیادی به بدن وارد نمی کند اما مصرف بیش از حد آن بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.


موضوعات مرتبط: پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سکته مغزی,سکته قلبی,آلزایمر,سس مایونز, ] [ 9:57 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 95
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 483208
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .